GDPR, cookies a spolupráca – Čo potrebujete vedieť v elektronickom obchode!

Ochrana údajov bola vždy horúcou témou vo svete biznisu, no GDPR, cookies a ďalšie témy sú od 25. mája 2018 povinným čítaním pre podnikateľov. Nezáleží na tom, či prevádzkujete e-commerce, ponúkate blog alebo je vaším produktom aj kompletná platforma – bez správneho nakladania s dátami hrozia fatálne sankcie. V tomto príspevku sa dozviete všetko o nariadení o ochrane osobných údajov, čo sú cookies a prečo je správca súhlasu súčasťou každého výstupu z webu.

Riešenie súhlasu pre online obchody

GDPR: Päť písmen, ktoré všetko menia

Za touto skratkou, ktorú ste si už určite všimli, sa skrýva pojem General Data Protection Regulation. Toto nariadenie vydala EÚ a upravuje spracúvanie osobných údajov. GDPR platí vo verejnom aj súkromnom kontexte a v celej EÚ. Jeho cieľom je chrániť všetky osobné údaje v EÚ a zároveň zabezpečiť voľný pohyb údajov na európskom vnútornom trhu. Dovtedy sa mnohé spoločnosti dostatočne nezaoberali ochranou údajov alebo boli s údajmi svojich používateľov či zákazníkov nedbalé.

GDPR s tým konečne skoncovalo a mnohé firmy prinútilo po prvý raz sa špeciálne zaoberať touto témou. Podľa GDPR je spracovanie osobných údajov povolené len s výslovným súhlasom. To, čo znie jednoducho, je na internete obzvlášť výbušné. Pretože vďaka sofistikovanému sledovaciemu softvéru možno ľahko získať osobné údaje používateľa aj v prípade, že používateľ sám žiadne údaje nezverejní, napríklad v poli formulára.

V skutočnosti možnosti moderných online technológií siahajú oveľa ďalej, pretože používateľov možno nepriamo identifikovať aj podľa ich IP adresy a skombinovať s inými osobnými charakteristikami, aby vytvorili individuálny profil. Úmyselné porušenie GDPR bude prísne potrestané. Firmy musia v tomto prípade počítať s vysokými pokutami alebo väzením do dvoch rokov.

Čo sú to vlastne cookies?

Každý, kto navštívi webovú stránku prvýkrát, sa s najväčšou pravdepodobnosťou opýta, či by sa mali akceptovať súbory cookie lokality. Nejde o nič iné ako o malé textové súbory, ktoré je možné ukladať do prehliadača a zbierať tam osobné údaje. Ich použitie sa neobmedzuje len na bežné stolné počítače alebo notebooky, ale je možné ich použiť aj na mobilných zariadeniach, ako sú smartfóny a tablety. Môžu slúžiť na rôzne účely, ale väčšinou sa používajú na identifikáciu používateľov webových stránok.

Je váš web v súlade? Zistite to pomocou nášho kontrolného zoznamu

Stiahnite si kontrolný zoznam

To môže byť prospešné z mnohých dôvodov. Ak napríklad chcete, aby si webová lokalita zapamätala váš nákupný košík, hľadané výrazy alebo informácie o používateľovi, malé textové súbory urobia presne to. Na druhej strane môžu ukladať aj históriu prehliadača, ktorá zase poskytuje informácie o osobných záujmoch a zvykoch. Tento typ informácií je samozrejme mimoriadne zaujímavý pre inzerentov, najmä v elektronickom obchode. Pretože tu získate absolútne autentický profil, ktorému sa dá ideálne prispôsobiť individuálna inzercia.

Keďže citlivé osobné údaje sú samozrejme uložené v malých textových súboroch, je podľa všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov absolútne nevyhnutné, aby s tým používateľ osobne súhlasil.

Čo ďalej s ochranou údajov?

Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov má slúžiť len ako prvý krok v širšej kampani za ešte väčšiu ochranu osobných údajov. Smernica o súkromí a elektronických komunikáciách má vstúpiť do platnosti v blízkej budúcnosti. Ide o ešte presnejší podklad na ochranu osobných údajov pri elektronickej komunikácii v elektronickom obchode aj mimo neho. Keďže smernica o súkromí a elektronických komunikáciách ešte nie je dokončená, možno ešte očakávať určité zmeny.

Vyriešte mnoho úloh pomocou jediného nástroja

So všeobecným nariadením o ochrane údajov sa stalo štandardom, že používatelia museli pred uložením svojich údajov poskytnúť výslovný súhlas.
Takže ak ste sa predtým spoliehali na používanie súborov cookie pri predaji svojich produktov, vaši používatelia musia výslovne súhlasiť s nastavením súborov cookie v ich prehliadačoch. Ukladanie ďalších osobných údajov na účely, ako je marketing alebo analýza, ako je IP adresa, už nie je možné bez súhlasu.

Zostaňte v obraze!

odoberať novinky

Toto sú však len niektoré zo skutočných faktorov, ktoré je potrebné zvážiť, aby sa splnilo všeobecné nariadenie o ochrane údajov. Podnikatelia, ktorí sa chcú predovšetkým starať o svoj každodenný biznis, potrebujú v tomto bode výkonné a ľahko použiteľné riešenie. Spoločnosti sa preto nemôžu vyhnúť poskytovateľovi správy súhlasov. Ide o poskytovateľa služieb, ktorý pre svojich používateľov spravuje súhlas návštevníkov webu a zároveň pripravuje údaje na použitie v marketingu. Hlavným cieľom správcu súhlasu je však zabezpečiť, aby web zákazníka spĺňal predpisy.

Consent Manager prináša tieto výhody

Consentmanager je plne integrovaný nástroj, ktorý spoločnostiam značne uľahčuje dodržiavanie všetkých ustanovení všeobecného nariadenia o ochrane údajov a zároveň zbieranie údajov na reklamné účely. Nástroj na získanie súhlasu je kompatibilný s reklamnými servermi ako GAM/AdSense a ďalšími, ponúka komplexné portfólio funkcií ochrany osobných údajov a je dostupný v štyroch rôznych veľkostiach balíkov. V prípade všeobecného nariadenia o ochrane údajov a CCPA (Zásady ochrany osobných údajov Kalifornie/USA) tento nástroj zahŕňa protokoly súhlasu, zabezpečenú databázu s umiestnením servera v EÚ a automatické blokovanie kódov a súborov cookie.

Jadrom je okrem monitorovania aj prehľadávač súborov cookie, ktorý automaticky raz denne prehľadá vašu webovú stránku a vykoná automatickú kontrolu súladu so všeobecným nariadením o ochrane údajov, ako aj automatickú klasifikáciu súborov cookie. Prehľadávač súborov cookie tiež identifikuje novo nájdených poskytovateľov a exportuje zoznam súborov cookie prostredníctvom mnohých rozhraní. Správca súhlasu vám ponúka množstvo možností, ako zabezpečiť, aby bola vaša stránka v súlade s GDPR a aby ste boli na bezpečnej strane. Nástroj si môžete prispôsobiť svojmu dizajnu a pridať svoje logo.

Okrem toho vám správca súhlasu ponúka množstvo prehľadov a A/B testovania, ako aj návrhov na optimalizáciu. Okrem toho sa tento nástroj ľahko integruje, je dostupný vo viac ako 30 jazykoch a je v Európe úplne bezpečný.

Zabezpečte teraz a implementujte Správcu súhlasu!

Ste zodpovedný za ochranu údajov v spoločnosti alebo by ste chceli ďalej zlepšiť súlad vášho MSP so všeobecným nariadením o ochrane údajov? Potom je ten správny čas na implementáciu plne integrovaného riešenia, akým je Consent Manager – bez ohľadu na to, či pôsobíte v e-commerce alebo pôsobíte v inom segmente. Chráňte svoju spoločnosť pred tvrdými sankciami, pretože len máloktorý úradník pre ochranu osobných údajov dokáže pracovať s presnosťou vysokovýkonného nástroja. Týmto spôsobom sa môžete chrániť pred drahými chybami a byť na ceste k úspechu. Spoznajte Consent Manager teraz a získajte výhody!