generál

Budúcnosť bez súborov cookie: Čo potrebujú vedieť prevádzkovatelia webových stránok


Tri sušienky ležiace na mobilnom telefóne vedľa klávesnice

„Budúcnosť bez súborov cookie“: Čo to znamená?

Budúcnosť bez súborov cookie je termín, ktorý sa vzťahuje na obmedzené používanie súborov cookie na webových stránkach. To sa nemusí nevyhnutne vzťahovať na všetky súbory cookie, ale najmä na súbory cookie tretích strán.

Ak ste vy sami nikdy nepoužívali cookies, nájdete tu krátke vysvetlenie. Cookies sú malé súbory, ktoré sa ukladajú do počítača používateľa pri surfovaní na webovej stránke. Používajú sa iba (so súhlasom) na ukladanie informácií, ako sú prihlasovacie údaje používateľa alebo jeho história prehliadania, aby webová stránka mohla poskytnúť používateľovi prispôsobenejší používateľský zážitok. Existuje viac ako dva druhy cookies, ale pre pohodlie si dnes povedzme o dvoch najbežnejších. Na jednej strane sú to cookies prvej strany, ktoré nastavuje prevádzkovateľ webovej stránky, a na druhej strane cookies tretích strán, ktoré nastavujú iné spoločnosti (napr. inzerenti).

Úloha cookies v online reklame

Súbory cookie zohrávajú vo svete digitálnej reklamy dôležitú úlohu, pretože poskytujú inzerentom veľké množstvo dôležitých údajov, ktoré im umožňujú ponúkať používateľom relevantnejšiu a efektívnejšiu reklamu.

To však viedlo k určitej kritike a pochybnostiam o súkromí. Kritici tvrdia, že tieto súbory cookie podporujú „kapitalizmus dohľadu“, ktorý sa snaží zbierať údaje o používateľoch za účelom zisku. Pretože vo väčšine prípadov sú používatelia sledovaní bez ich vedomia alebo súhlasu.

Z tohto dôvodu Google oznámil, že od roku 2024 už nebude používať súbory cookie tretích strán. Spoločnosť by hľadala nové technológie a prístupy, ktoré môžu pomôcť chrániť súkromie používateľov a zároveň umožniť inzerentom zobrazovať relevantné reklamy. Z tohto dôvodu Google v súčasnosti vyvíja rôzne technológie na ochranu údajov známe pod pojmom „Privacy Sandbox“ . Táto karanténa využíva technológie ako strojové učenie na triedenie ľudí do väčších, anonymných kategórií na základe ich záujmov. To umožňuje inzerentom naďalej zobrazovať používateľom reklamy relevantné pre ich záujmy pri zachovaní anonymity používateľov.

Ďalší krok je skôr technického rázu, ak chcete, môžete ho preskočiť a prejsť priamo na tému Ako by sa s touto situáciou mali vysporiadať majitelia webových stránok a obchodníci .

Ako teda funguje karanténa ochrany osobných údajov?

  1. Federované učenie kohort (FLoC): Namiesto používania súborov cookie na sledovanie správania používateľov používa karanténa ochrany osobných údajov FLoC. Ide o nový systém, ktorý rozdeľuje používateľov do skupín s podobnými záujmami. Inzerenti potom môžu namiesto jednotlivcov zacieliť na tieto skupiny.
  2. TURTLEDOVE: TURTLEDOVE (dve nekorelované požiadavky, potom lokálne vykonané rozhodnutie o víťazstve) umožňuje webovým stránkam zobrazovať personalizované reklamy bez sledovania správania používateľov na webe. V tomto prípade prehliadač robí rozhodnutia týkajúce sa reklamy lokálne a používateľské údaje zostanú súkromné.
  3. Sady prvej strany: Sady prvej strany tvoria sieť webových stránok, aby si mohli navzájom vymieňať údaje. Táto spolupráca pomáha všetkým zainteresovaným stranám poskytovať personalizovaný obsah a reklamu a zároveň chrániť súkromie používateľov.
  4. Tokeny dôvery: Pomocou tokenov dôvery môžu prehliadače webovej stránke dokázať, že používateľ je „skutočný“ bez toho, aby museli odovzdať svoju identitu. To zabraňuje robotom alebo iným automatizovaným systémom manipulovať so systémom.

Čo to znamená pre majiteľov webových stránok

Takže súhlas zmizne? Jasné nie! Stále budete musieť získať výslovný súhlas od svojich používateľov, pokiaľ budú existovať nariadenia o ochrane osobných údajov.

Možno sa však budete musieť prispôsobiť novým technológiám. Keď Chrome odstráni súbory cookie tretích strán, majitelia webových stránok budú musieť nájsť nové spôsoby, ako osloviť svoje publikum a merať úspešnosť svojej reklamy. Môže to znamenať použitie nových technológií sledovania alebo hľadanie nových prístupov k online reklame.

Ako majú túto situáciu riešiť prevádzkovatelia webových stránok a marketingoví manažéri?

Tu je niekoľko krokov, ktoré môžu vlastníci webových stránok podniknúť, aby sa pripravili na budúcnosť bez súborov cookie:

  • Vytvárajte relevantný a kvalitný obsah: Keďže kontextové zacielenie je čoraz bežnejšie, uistite sa, že je váš obsah dobre prispôsobený vášmu publiku. Kontextové zacielenie je stratégia, pri ktorej Google analyzuje obsah webovej stránky a zobrazuje reklamy na základe obsahu stránky.
  • Implementujte alternatívne metódy sledovania: Google napríklad pracuje na novej technológii s názvom Federated Learning of Cohorts (FLoC), ktorá zoskupuje používateľov s podobným správaním pri surfovaní do kohort na zacielenie reklamy.
  • Pochopte údaje prvej strany: Zhromažďujte a používajte údaje prvej strany, napríklad prostredníctvom odberov bulletinov, používateľských účtov a aktivít na sociálnych sieťach.
  • Používajte platformu na správu súhlasu: Zatiaľ čo súbory cookie tretích strán budú čoskoro minulosťou, nariadenia o ochrane osobných údajov, ako sú GDPR a CPRA, stále vyžadujú súhlas používateľa prostredníctvom súborov cookie prvej strany pred zhromažďovaním ich osobných údajov.

CMP môže pomôcť vašej webovej lokalite spravovať súbory cookie a dodržiavať tieto zásady ochrany osobných údajov aj pri použití alternatívnych metód sledovania. Vyžaduje sa CMP, najmä ak uprednostňujete údaje prvej strany.

  • Budujte dôveru: Svojim používateľom by ste nemali len ukázať, že dodržiavate najnovšie nariadenia o ochrane údajov, ale aj to, že ich súkromie považujete za prioritu tým, že im poskytnete väčšiu kontrolu nad ich osobnými údajmi. Z tohto dôvodu je dôležité, aby ste poskytli jasné a jednoznačné vyhlásenie o súhlase a informácie o tom, ako budete spracúvať ich osobné údaje.

V budúcnosti bez súborov cookie bude flexibilný a výkonný CMP dôležitým nástrojom na správu súhlasu používateľov a zhromažďovanie údajov. Otestujte CMP správcu súhlasov teraz zadarmo.

Pripravte sa teraz

Môže trvať až budúci rok, kým spoločnosť Google rozhodne o možnom odstránení súborov cookie tretích strán. Prevádzkovatelia webových stránok a zodpovední za marketing sa však môžu začať pripravovať už teraz.
Prevezmite iniciatívu teraz! Keď nové zmeny vstúpia do platnosti, uistite sa, že už spĺňate súlad a ste pripravení. Náš CMP je vždy aktuálny o nových a pripravovaných legislatívnych zmenách z celého sveta. Bezplatne skontrolujte súlad svojho webu s GDPR: začnite kliknutím sem.


viac komentárov

New regulations US 2024
Správny

Nové zákony USA na ochranu súkromia vstúpia do platnosti v roku 2024: Aktualizujte svoje nastavenia ochrany osobných údajov špecifické pre USA

V Spojených štátoch vstúpia do platnosti nové zákony o ochrane údajov v druhej polovici roku 2024 – na Floride, Texase, Oregone a Montane . Spoločnosti, ktoré pôsobia v týchto štátoch alebo majú zákazníkov v týchto štátoch, musia preskúmať svoje postupy ochrany údajov, aby zabezpečili súlad s novými zákonmi o ochrane údajov. Aby sme vám tento […]
generál, Nový

consentmanager Tool Spotlight: Možnosti integrácie v informačnom paneli CMP

V tomto mesiaci Tool Spotlight sa bližšie pozrieme na funkcie integrácie, ktoré nájdete na hlavnom paneli CMP consentmanager . Sú výsledkom rozšírenej vývojovej práce medzi consentmanager a príslušnými nástrojmi, čo znamená, že našim používateľom môžeme ponúknuť možnosť aktivovať integráciu jednoduchým kliknutím priamo v ich CMP dashboarde. Medzi najnovšie možnosti patrí integrácia Google Consent Mode v2, […]