generál

Zabezpečte súlad Facebooku Pixel s GDPR


Od 25. mája 2018 je v platnosti Európske všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR). Má zásadný vplyv na ochranu údajov v online oblasti. Týka sa to webových stránok a online obchodov, ako aj sociálnych médií. Súbor cookie Facebook pixel je tiež ovplyvnený reformou ochrany údajov EÚ, ktorá definuje komplexné nariadenia týkajúce sa súborov cookie a ochrany údajov. Dôležitým nariadením je v tejto súvislosti súhlas používateľov, ktorých sa sledovanie pomocou pixelov týka.

znamenie palec hore s bielym pozadím

Tento článok vám ponúka hodnotné zhrnutie vysoko aktuálnej témy, ako zabezpečiť, aby boli Facebook pixely v súlade s GDPR . Máte nejaké otázky? Ako profesionálny poskytovateľ správy súhlasu (CMP) je Consentmanager špecialistom na všetky témy súvisiace s Facebook pixelmi a cookies.

Čo upravuje GDPR?

Ani roky po zavedení všeobecného nariadenia EÚ o ochrane osobných údajov mnohí prevádzkovatelia komerčných webových stránok stále nevedia, aká je súvislosť medzi pravidlami a konkrétne Facebook pixel cookie a online sledovaním vo všeobecnosti. Preto vám táto prvá časť poskytuje prehľad o prepojení Facebook Pixel a súkromia.

GDPR bolo vyvinuté na ochranu osobných údajov všetkých ľudí, ktorí prichádzajú do styku s firmami, verejnými inštitúciami, nadáciami, klubmi, združeniami a inými podobnými inštitúciami. Zhromažďovanie, spracovanie, uchovávanie a vymazávanie týchto údajov – aj prostredníctvom cookies Facebook pixel – teraz podlieha komplexným predpisom. Nedodržanie nariadení GDPR, ktoré dopĺňa Spolkový zákon o ochrane údajov (BDSG) v Spolkovej republike Nemecko, môže byť vystavené prísnym sankciám. Preto je vhodné poznať a presne dodržiavať predpisy, ak chcete, aby bol Facebook Pixel v súlade s GDPR. Tento článok vám má pomôcť pri implementácii v súlade so zákonom.

Facebook Pixel a GDPR – tak je všetko prepojené

Čo má Facebook pixel spoločné s GDPR? Veľmi ľahko! Facebook pixel môže torpédovať predpisy o ochrane údajov, ak sa sledovanie nepoužíva právne bezpečným spôsobom.

Ale čo presne je toto sledovanie?

Sledovanie na internete znamená, že prevádzkovatelia webových stránok pomocou vhodných nástrojov sledujú „stopy surfovania“ používateľov. Konkrétne od používateľov zbierajú údaje, ktoré využívajú na vyvodzovanie záverov o ich osobe a správaní . Účelom takýchto opatrení je zefektívnenie online marketingu pre cieľovú skupinu a, samozrejme, aj zvýšenie predaja. Dá sa napríklad určiť, či kliknutie na reklamu vyvolalo nákup príslušného produktu.

Problémom sledovania sú citlivé údaje zhromaždené pomocou metód, ako je cookie Facebook pixel. „Citlivý“ v tomto kontexte znamená, že osoba, ktorá za používateľom stojí, by sa s ním mohla identifikovať. Je to možné pomocou osobných údajov, ale napríklad aj pomocou IP adresy používaného počítača alebo smartfónu. A to je práve to, čo nie je povolené, preto je „súhlas“, teda súhlas dotknutých osôb, potrebný aj pre cookie Facebook pixel.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Povolenie od používateľov je prvoradé a konečné

Jedným zo základných pravidiel všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov, ktoré samozrejme zahŕňa aj tému Facebook Pixel a GDPR, je, že používateľ musí vždy dať súhlas, ak sú jeho údaje uložené. A: Ak sprístupní svoje údaje, má tiež právo na opätovné vymazanie väčšiny z nich. V tejto súvislosti GDPR poskytuje takzvané „ právo byť zabudnutý“ . Ale práve to je problematické. Veď ako si môže niekto uplatniť takéto práva, keď ani nevie, že sa od neho údaje zhromažďujú? Pretože sledovanie pomocou Facebook pixel cookie je niečo, čo si mnohí používatelia ani nevšimnú. A práve preto je ťažké nastaviť Facebook Pixel v súlade s GDPR.

Ochrana osobných údajov v službe Facebook Pixel

Kritika, ktorá bola vznesená na pixel, je, že sledovacie súbory cookie čítajú osobné údaje – bez súhlasu používateľa. A pre Facebook pixel cookie je podmienkou súhlas používateľa. GDPR to jasne upravuje v odseku 13 komplexného súboru pravidiel:

Povinnosť poskytnúť informácie pri získavaní osobných údajov od dotknutej osoby

Ak sa osobné údaje zhromažďujú od dotknutej osoby, zodpovedná osoba v čase zhromažďovania týchto údajov informuje dotknutú osobu o týchto skutočnostiach:

  • meno a kontaktné údaje zodpovednej osoby a prípadne jej zástupcu;
  • prípadne kontaktné údaje zodpovednej osoby;
  • účely, na ktoré sa majú osobné údaje spracúvať…“

Používateľ musí byť informovaný aj o právnom základe a prípadných príjemcoch osobných údajov.

Pre oblasť Facebook Pixel a GDPR to všetko znamená, že používateľ a) musia byť informovaní o zhromažďovaní súborov cookie na webovej stránke a b) musí s ním aj súhlasiť.

slovo facebook napísané scrabble blokmi na drevenom stole

Zaobišli by ste sa radšej bez cookie Facebook pixel?

Samozrejme, kompatibilita Facebook Pixel GDPR si vyžaduje celý rad presných a vhodných opatrení. Ale námaha stojí za to, keď zvážite nasledujúci zoznam výhod používania súboru cookie Facebook pixel so súhlasom používateľa.

Facebook pixel cookie vám umožňuje:

  • efektívny pohľad na správanie existujúcich a potenciálnych zákazníkov vašej spoločnosti
  • rozvoj cielených kampaní v oblasti sociálnych médií, ktorá je dnes taká dôležitá
  • ideálny spôsob, ako osloviť relevantnú cieľovú skupinu online reklamnou stratégiou šitou na mieru
  • zlepšenie online predaja

Dnešné profesionálne stratégie pre online marketing potrebujú sociálne médiá ako kľúčový kanál, v ktorom sa vaša cieľová skupina uberá. Osloviť a osloviť týchto potenciálnych zákazníkov a zákazníkov optimalizovaným spôsobom je preto to najlepšie. Strčiť hlavu do piesku kvôli problémom okolo Facebook Pixel a DSGVO a vzdať sa tak efektívneho spôsobu online reklamy nie je vhodné. Pretože online reklama sa stala základom podnikateľského úspechu. Existuje veľké množstvo štúdií, ktoré pôsobivo dokazujú, že zákazníci – či už B2B alebo B2C – dnes využívajú internet na prieskum vhodných spoločností, produktov a služieb. To znamená, že webové stránky a online obchody, ako aj reklama na sociálnych sieťach sú nevyhnutné pre efektivitu a úspech.

 

Zostaňte v obraze!

odoberať novinky

Predbežný záver

Facebook pixel cookie je užitočná metóda na sledovanie používateľov ako základ pre vytváranie online kampaní, z ktorých budete mať vy a vaša spoločnosť dlhodobý úžitok. Ale pretože Facebook Pixel zhromažďuje údaje od používateľov, v súvislosti s cookies platia ustanovenia GDPR. Čo to konkrétne znamená pre vás ako potenciálneho používateľa Facebook Pixel? Čo musíte ako prevádzkovateľ webovej stránky zvážiť, aby ste nastavili Facebook Pixel v súlade s GDPR?

Týchto desať bodov vám umožňuje implementovať cookies Facebook pixel so súhlasom používateľa v súlade s ochranou údajov. Samozrejme, toto je všeobecný štandard. Riešenie na mieru pre súbor cookie Facebook pixel môžete získať od spoločnosti Consentmanager ako špecializovaného poskytovateľa správy súhlasu.

1. Správne zásady ochrany osobných údajov služby Facebook Pixel

Na to, aby ste mohli používať Facebook Pixel v súlade s DSGVO, je nevyhnutným základom vyhlásenie o ochrane údajov Facebook Pixel pre danú webovú stránku, internetový obchod alebo stránku na Facebooku. V tomto vyhlásení o ochrane údajov musíte uviesť, že používate súbory cookie. Popisujú, o aký druh cookies – ako napríklad Facebook pixel cookie – ide a aký je ich účel. Jedna vec je obzvlášť dôležitá: informujte používateľa, že má právo kedykoľvek namietať proti používaniu Facebook pixelov a iných metód sledovania. Toto právo namietať je kľúčovým právom, ktoré treba dodržiavať pri používaní Facebook Pixel a nariadení GDPR.

2. Text súhlasu

Mnohí prevádzkovatelia webových stránok sú toho názoru, že bod 1 (odkaz v prehlásení o ochrane údajov na používanie Facebook pixelov na sledovanie súladu s GDPR) je dostatočný. Ale nie je to tak. Používateľ musí dať súhlas na používanie Facebook Pixel Cookie Consent, teda aktívne súhlasiť s tým, že schvaľuje používanie sledovania. Tento súhlas je základným kritériom na to, aby webová stránka súhlasila s Facebook Pixel a GDPR právne bezpečným a úplným spôsobom, pričom práva používateľa sú implementované právne bezpečným a úplným spôsobom. Súhlas návštevníka webu je pripravený s textom súhlasu.

obrazovka počítača so stránkou Facebook na displeji“

3. Umiestnenie textu súhlasu

Je dôležité, aby používatelia skutočne rozpoznali text na vyjadrenie súhlasu alebo námietky. To je dôvod, prečo umiestniť text súhlasu na popredné miesto je základ a koniec. Na to existujú najmä dve možnosti, ktoré sú tiež v súlade s GDPR. Buď na Facebook Pixel Cookie Consent použijete klasický banner alebo na webe zobrazíte vyskakovacie okno , ktoré návštevníkovi uľahčí udeliť súhlas so sledovaním. V tejto súvislosti si návštevníci zvyčajne môžu vybrať niekoľko možností povoleného sledovania.

4. Definujte rozsah sledovania

Pre vyhlásenie o ochrane údajov a text súhlasu je tiež dôležité, do akej miery ako prevádzkovateľ webovej stránky plánujete sledovanie. Dôležitým pojmom v tejto súvislosti je takzvané „rozšírené porovnávanie“ . Názov je program. Údaje zozbierané Facebook Pixelom by sa mali porovnávať aj s údajmi od zákazníkov, ktoré už zozbierala samotná spoločnosť. Príkladom sú zoznamy zákazníkov, ale aj e-mailové adresy, ktoré mohli byť vygenerované prihlásením sa na odber newsletterov. Táto kombinácia údajov a Facebook pixelov môže mať významný vplyv na ochranu údajov, pretože môže byť možné identifikovať používateľov.

5. Urobte správnu voľbu medzi procedúrami opt-in a opt-out

Tieto dva postupy by ste si určite mali uvedomiť. Pretože sú veľmi dôležité pre správnu implementáciu, aby bol Facebook Pixel kompatibilný s DSGVO. Dva spôsoby vyjadrenia súhlasu používateľa so sledovaním sa líšia v tom, že používateľ zohráva aktívnu úlohu v procese prihlásenia, aby mohol poskytnúť svoj súhlas. Je to dané napríklad aktívnym výberom možností (a s tým súvisiaceho rozsahu) sledovania. Požiadavky týkajúce sa používania Facebook pixelov z hľadiska ochrany údajov sú lepšie implementované v postupoch opt-in . V prípade rozšíreného porovnávania údajov je postup výslovného súhlasu používateľa zákonnou nevyhnutnosťou. Na druhej strane pri postupe odhlásenia sa súhlas štandardne považuje za samozrejmosť a používateľ môže proti nemu aktívne namietať.

6. Výber termínov

Ako prevádzkovateľ komerčnej webovej stránky by ste mali starostlivo analyzovať, aké údaje od používateľov zhromažďujete. Aj toto je jedna zo zásad GDPR, že sa zhromažďujú iba údaje, ktoré slúžia na konkrétny účel . Príklad z oblasti odberu newslettrov: Pre prihlásenie sa na odber noviniek je samozrejme nevyhnutné vyžiadať si e-mailovú adresu užívateľa. Ale telefónne číslo alebo pohlavie sú nevyhnutné prvky. Podobne je to aj s Facebook pixelmi a ochranou údajov: Čím viac pluginov je vhodných na to, že na internete už nie je zachovaný anonymný pseudonym používateľov, tým je postup z pohľadu úradníkov pre ochranu osobných údajov otáznejší a kritickejší. .

7. Dodržujte chronologickú postupnosť

Existujú spoločnosti, ktoré používajú funkciu nástroja na sledovanie skôr, ako dôjde k prípadnému odvolaniu zo strany používateľa. To nie je zákonom povolené a väčšinou sa to už trestá nepríjemnými pokutami. V zásade platí , že pred použitím metód sledovania sa musí najprv predpokladať súhlas používateľa . To je obzvlášť dôležité, ak dôjde k neskoršiemu podrobnému porovnaniu so zoznamami zákazníkov a inými údajmi, ktoré zozbiera samotná spoločnosť. Ak používateľ neudelí súhlas a naďalej používa webovú stránku a obsah, neznamená to, že súhlasí s cookies Facebook pixel!

8. Implementovať dôkazy podľa GDPR

Aby bol Facebook Pixel DSGVO spravodlivý, je tiež potrebné, aby používateľ mohol kedykoľvek dostať informácie o tom, ktoré údaje zhromažďuje, uchováva a používa. Na to, aby bolo možné takéto spracovanie údajov preukázať, sú dôležité najmä dva aspekty GDPR. Jedným je takzvané posúdenie vplyvu na ochranu údajov , druhým je zoznam procesných činností, ktoré spoločnosť vykonáva. Oboje by mal vykonať profesionálny úradník pre ochranu údajov. Consentmanager môže plniť aj takúto funkciu ako poskytovateľ správy súhlasov.

9. Vymenovať úradníka pre ochranu údajov

Je nevyhnutné implementovať usmernenia týkajúce sa Facebook Pixel a GDPR. To, že používatelia sú čo najlepšie informovaní o type a funkcii sledovania , však ukazuje aj serióznosť a transparentnosť. Zodpovedný pracovník pre ochranu údajov uvedený v tiráži a vo vyhlásení o ochrane údajov by preto mal byť schopný profesionálne a presne vybaviť aj jednotlivé otázky návštevníkov príslušných webových stránok. V online konkurencii je to často dokonca výhoda, pretože používatelia alebo zákazníci preferujú a dôverujú najmä spoločnostiam, ktoré berú do úvahy modernú ochranu údajov.

10. Využite podporu

Správne prepojenie Facebook pixelov a ochrana údajov si vyžaduje technické aj právne znalosti. A toto know-how je dôležité. Pretože nedodržiavanie nariadení GDPR sankcionujú orgány na ochranu osobných údajov. Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete integrovať zásadnú ochranu súkromia do svojho úsilia o inzerciu online.

Poskytnite vám podporu:

  • Hotové pluginy, ktoré kombinujú Facebook Pixel Cookie a dotaz na súhlas
  • kompetentného úradníka pre ochranu údajov, ktorý implementuje prepojenie Facebook Pixel a GDPR v súlade so zákonom
  • špecializovaná webová agentúra, ktorá berie do úvahy aj ochranu údajov pri aktivitách v sociálnych médiách
  • Manažér súhlasu ako poskytovateľ správy súhlasu

Poskytovatelia správy súhlasu , ako napríklad Consentmanager, ponúkajú vysokú úroveň špecializácie, pokiaľ ide o súhlas ľudí so zhromažďovaním a uchovávaním ich údajov prostredníctvom sledovania. Ak sa rozhodnete najať odborníka na CMP, máte rozhodujúcu výhodu, že integrujú aj zákonné zmeny Facebook Pixel a GDPR, ktoré sa z času na čas zavádzajú. Vaše reklamné aktivity na internete sú nastavené v súlade s nariadeniami o ochrane údajov a môžete sa plne sústrediť na svoje kľúčové kompetencie.

FAQ: často kladené otázky o Facebook Pixel a GDPR

č Nariadenie GDPR sa samozrejme vzťahuje na všetky varianty , ktoré slúžia na zhromažďovanie osobných údajov od používateľov a ich následné použitie na vlastné podnikateľské účely. Súčasťou sociálnych médií je napríklad aj YouTube, kde sa zbierajú dáta. Facebook pixely a ochrana údajov sú však obzvlášť dôležité, pretože tento nástroj sa vo veľkej miere používa na meranie úspešnosti a strategického zosúladenia reklám.

Mnoho spoločností má pocit, že so zavedením nariadení GDPR už sledovanie nie je v súlade so zákonom. Určite však existujú spôsoby, ako zabezpečiť kompatibilitu Facebook Pixel a GDPR . Cennú podporu poskytujú príslušné špecializované agentúry a poskytovatelia správy súhlasu, ako je napríklad Consentmanager. Svojím odborným prehľadom o súčasnej právnej úprave vytvárajú prehľadnosť pre zákonnú implementáciu opatrení.

Máte problémy s cookies Facebook Pixel a súkromím? CMP je dokonalým partnerom pre všetky aktivity na internete, ktoré sú podľa zákona o ochrane údajov bezchybné. Rovnako ako v prípade Consentmanager , správneho CMP spoznáte podľa nezáväzného poradenstva, dobrých referencií, konceptov na mieru a férového pomeru ceny a výkonu. Je tiež výhodou, ak CMP prevezme aj funkciu úradníka pre ochranu údajov.

Existujú dva základné spôsoby využitia kompetencie úradníka pre ochranu osobných údajov. Môžete – napríklad ako väčšia spoločnosť – vymenovať kompetentného zamestnanca za úradníka pre ochranu údajov alebo poveriť touto funkciou v rámci outsourcingu .

Prirodzene. Súlad so všeobecným nariadením o ochrane údajov je nevyhnutný tak pre redizajn webovej stránky, ako aj pre opätovné spustenie existujúcich webových stránok. Kontrolujú to orgány na ochranu údajov, ako aj zákazníci a najmä konkurencia.

V podstate vtedy, keď sa zhromažďujú osobné údaje. Čím viac tieto prispievajú k tomu, že je možné vyvodiť závery o konkrétnej osobe , tým kritickejšie metódy treba hodnotiť. Zhromažďovanie údajov používateľa bez súhlasu nie je v súlade so zákonom.

Všeobecné nariadenie o ochrane údajov sa vzťahuje na každého, kto zhromažďuje, uchováva, spracúva a používa osobné údaje záujemcov alebo potenciálnych zákazníkov. Typickými príkladmi sú všetky online aktivity súvisiace s webovými stránkami, online obchodmi a sociálnymi médiami, ako je registrácia účtu, prihlásenie sa na odber newslettera, účasť v súťaži, prieskum produktov alebo používanie formulárov.


viac komentárov

New regulations US 2024
Správny

Nové zákony USA na ochranu súkromia vstúpia do platnosti v roku 2024: Aktualizujte svoje nastavenia ochrany osobných údajov špecifické pre USA

V Spojených štátoch vstúpia do platnosti nové zákony o ochrane údajov v druhej polovici roku 2024 – na Floride, Texase, Oregone a Montane . Spoločnosti, ktoré pôsobia v týchto štátoch alebo majú zákazníkov v týchto štátoch, musia preskúmať svoje postupy ochrany údajov, aby zabezpečili súlad s novými zákonmi o ochrane údajov. Aby sme vám tento […]
generál, Nový

consentmanager Tool Spotlight: Možnosti integrácie v informačnom paneli CMP

V tomto mesiaci Tool Spotlight sa bližšie pozrieme na funkcie integrácie, ktoré nájdete na hlavnom paneli CMP consentmanager . Sú výsledkom rozšírenej vývojovej práce medzi consentmanager a príslušnými nástrojmi, čo znamená, že našim používateľom môžeme ponúknuť možnosť aktivovať integráciu jednoduchým kliknutím priamo v ich CMP dashboarde. Medzi najnovšie možnosti patrí integrácia Google Consent Mode v2, […]