generál

IAB TCF 2.2: Všetky fakty, časová os a ako to teraz používať


IAB vydala svoju najnovšiu verziu rámca transparentnosti a súhlasu (IAB TCF 2.2) a prináša so sebou niekoľko dôležitých zmien pre vydavateľov.

Čo je IAB TCF?

Rámec rámca transparentnosti a súhlasu združenia IAB predstavuje rámec pokynov a technických štandardov, ktorý umožňuje vlastníkom a poskytovateľom zhromažďovať a vymieňať si informácie o súhlase. Jednoducho povedané: Rámec rámca transparentnosti a súhlasu je spôsob, akým poskytovateľ (napr. inzerent na vašom webe) rozumie rozhodnutiam návštevníkov . Rámec rámca transparentnosti a súhlasu štandardizuje zhromažďovanie, komunikáciu a pochopenie informácií o súhlase. To umožňuje poskytovateľovi prispôsobiť svoje správanie, napr. B. Zobrazovať neprispôsobené reklamy namiesto prispôsobených reklám založených na údajoch.

Prečo by som mal na svojom webe používať IAB TCF?

V zásade všetky veľké reklamné spoločnosti Standard podporujú IAB TCF a zúčastňujú sa ako predajcovia na globálnom zozname dodávateľov TCF (GVL). Pri zobrazovaní reklamy sa tieto spoločnosti spoliehajú na signály, ktoré prijímajú prostredníctvom IAB TCF. Ak tieto signály súhlasu (tzv. „reťazec TC“) chýbajú, väčšina inzerentov odmieta zobrazovať akúkoľvek reklamu . Ak ako vlastník nepoužívate rámec rámca transparentnosti a súhlasu, pravdepodobne prídete o výnosy z reklamy na svojom webe.

Čo má IAB TCF spoločné s Google?

Google je jednou z najväčších reklamných spoločností na svete. So službami ako Google AdWords, Google AdSense, Google Ad Manager, Google AdMob alebo Google AdX hrá Google dôležitú úlohu pre väčšinu webových stránok, pokiaľ ide o inzerciu na ich webových stránkach. Nedávno Google oznámil, že sprísni svoje reklamné zásady a bude zobrazovať reklamy iba vtedy, keď bude k dispozícii platný signál IAB TCF 2.2 . To má vplyv na jej platformy AdSense, Ad Mob alebo Ad Manager pre používateľov v EHP a Spojenom kráľovstve. Táto nová politika nadobudne účinnosť v 4. štvrťroku tohto roka . Webové stránky a aplikácie, ktoré chcú zobrazovať reklamy Google, musia implementovať CMP, ktorý podporuje IAB TCF 2.2 a je certifikovaný spoločnosťou Google .

Je consentmanager Google TCF 2.2 certifikovaný?

Áno, consentmanager už prešiel certifikačným procesom pre certifikáciu IAB TCF a Google TCF.

Aký je rozdiel medzi TCF 2.0/2.1 a 2.2?

IAB TCF 2.0 bol vydaný v roku 2019. V dôsledku konfliktu s belgickým APD vydala IAB novú verziu IAB (verziu 2.2), aby riešila niektoré nastolené problémy. Hlavné rozdiely sú:

  • Vyššie požiadavky na zobrazované informácie pre poskytovateľov (napr. kategórie údajov, doby uchovávania, …)
  • Vyššie požiadavky na oprávnený záujem a odstránenie oprávneného záujmu na konkrétne účely
  • Odstránenie určitých technických funkcií (napr. príkaz getTCData rozhrania IAB TCF CMP API)

Na vlastníka webovej lokality alebo aplikácie nebude mať väčšina týchto zmien žiadny iný vplyv, ako len malá zmena v zobrazených informáciách.

Časová os: kedy môžem začať? Kedy ho mám začať používať?

„Starý“ TCF 2.0/2.1 je stále platný a možno ho používať do konca prechodného obdobia, ktoré bolo predĺžené do 20. novembra 2023 . Od tohto momentu je platný iba TCF 2.2. consentmanager už začal podporovať TCF 2.2 – webové stránky už môžu v prípade potreby prejsť z 2.0 na 2.2 .

Ale: Všetci poskytovatelia musia aktualizovať svoju registráciu na IAB GVL. Okrem toho musia poskytovatelia aktualizovať svoju technológiu, aby pochopili a podporovali signály TCF 2.2. To si vyžaduje manuálny proces u väčšiny poskytovateľov, a preto si to vyžaduje čas. Dá sa preto očakávať, že mnohí poskytovatelia budú potrebovať čas na prispôsobenie sa. Preto vám odporúčame, aby ste neprešli na IAB TCF 2.2 pred novembrom , pretože by to mohlo viesť k strate príjmov z reklamy pre vlastníkov.

Ako môžem začať?

Ak by ste chceli prejsť na rámec transparentnosti a súhlasu 2.2, môžete tak urobiť vo svojom účte consentmanager na:

(staré zobrazenie) menu> CMP> Upraviť> Ďalšie možnosti> IAB TCF:

(nové zobrazenie).> CMP> Ďalšie možnosti> IAB TCF:

Budú sa všetci používatelia znova pýtať, či inovujem na TCF 2.2?

Nie Staré signály súhlasu sú stále platné a CMP ich bude používať aj po novembri 2023.

Prečo sú s inováciou noví dodávatelia S? Je to v poriadku?

Nie všetci poskytovatelia, ktorí boli zaregistrovaní v IAB TCF 2.0, sú registrovaní aj v 2.2. Prechodom na verziu 2.2 títo poskytovatelia stratili štatút poskytovateľov IAB. To znamená, že IAB ID sa stratí (ID bez „s“ alebo „c“ vpredu) a pre poskytovateľa je možné použiť iba systémové ID (to s „s“ vpredu).

Bohužiaľ to tiež znamená, že sa stratí automatické priraďovanie účelov. To znamená, že príslušní poskytovatelia musia byť teraz manuálne priradení k účelu.


viac komentárov

Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Nový

Dutch DSB: Sprievodca po banneroch cookie a zvýšených kontrolách

Holandský úrad na ochranu údajov (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) zverejnil novú príručku , ktorá popisuje najlepšie postupy pri navrhovaní bannerov na súbory cookie a čomu sa vyhnúť, aby ste sa vyhli možným pokutám. Ako bolo oznámené vo februári 2024 , Úrad na ochranu údajov zavedie viac kontrol , aby zabezpečil, že webové stránky zákonne získajú súhlas […]
American Privacy Rights Act 2024 Newsletter Header
Správny

Nový míľnik v ochrane údajov: Americký zákon o ochrane osobných údajov z roku 2024

V Spojených štátoch sú zákony na ochranu súkromia v súčasnosti implementované na federálnej úrovni, pričom takéto zákony má v platnosti 19 štátov. Navrhovaný americký zákon o ochrane osobných údajov (APRA) , ktorý predstavil Výbor Snemovne reprezentantov pre energetiku a obchod 7. apríla 2024, by však mohol čoskoro zaviesť celoštátne normy ochrany súkromia a bezpečnosti. APRA, […]