generál

Režim súhlasu Google v2 v roku 2024 pre používateľov služby Google Ads


AdWords - slovné písmená na drevenom stole. Detailný záber drevených písmen hláskujúcich „AdWords“ na rustikálnom stole.

Koncom roka 2023 Google predstavil nový Consent Mode v2, ktorý nadväzuje na svojho predchodcu a obsahuje nové funkcie a termíny. Týkajú sa určitých používateľov služby Google Ads a nadobudnú účinnosť v marci 2024. Ak chcete posúdiť, či sú tieto zmeny relevantné pre vaše reklamné aktivity, a pochopiť ich vplyv, pozrite si prehľad nižšie.

Režim súhlasu Google v2 v skratke: Režim súhlasu Google v2 vám umožňuje prispôsobiť správanie značiek vašich webových stránok a súpravy SDK aplikácií na základe rozhodnutí o súhlase koncového používateľa.

Pre používateľov služby Google Ads je oznámenie z decembra 2023 len niekoľko mesiacov pred termínom.

Harmonogram a termín pre režim súhlasu Google v2

Google vyžaduje, aby používatelia služby Google Ads zacielení na publiká v Európskom hospodárskom priestore a Spojenom kráľovstve najneskôr do marca 2024 povolili režim súhlasu v2 na prístup k funkciám merania publika na weboch alebo v aplikáciách.

Okrem toho od 16. januára 2024 už musia inzerenti používajúci službu Google Ads integrovať platformu na správu súhlasu (CMP) certifikovanú spoločnosťou Google, ako je napríklad consentmanager .

Ak nepovolíte režim súhlasu Google v2, môže dôjsť k strate údajov, pretože súhlas je nevyhnutný na pokračovanie v meraní výkonnosti reklám a poskytovaní prispôsobených reklám používateľom. Nová aktualizácia Google ovplyvňuje nielen to, ako technicky povedané, značky používané na webových stránkach alebo súpravy SDK používané pre aplikácie, ale rozširuje sa aj na nástroje, ktoré podporujú nahrávanie údajov zo zdrojov mimo Googlu.

Prečo teraz? Regulačný kontext: Zákon o digitálnych trhoch, spoločnosť Google bola vymenovaná za správcu

Zavedenie zákona o digitálnych trhoch malo veľký vplyv na online reklamu, pričom spoločnosti ako Google boli vymenované za „strážcov brány“. Toto ustanovenie dáva spoločnosti Google zodpovednosť poskytnúť používateľom väčšiu možnosť súhlasu so spracovaním ich osobných údajov a zlepšiť kontrolu nad ich súkromím. V reakcii na to spoločnosť Google aktualizovala režim súhlasu na verziu 2, aby splnila svoje povinnosti týkajúce sa správcu podľa zákona o digitálnych trhoch.

Pre hlbšie pochopenie zákona o digitálnych trhoch sme pre vás zostavili niekoľko užitočných odkazov:
https://www.consentmanager.de/wissen/das-gesetz-ueber-digitale-maerkte/
https://www.consentmanager.de/wissen/eu-digital-services-act-auswirkungen-auf-unternehmen/

Takto funguje režim súhlasu Google v2 so službou Google Ads

Aby sme pochopili, ako režim súhlasu Google v2 funguje so službou Google Ads, stručne ho porovnajme s jeho predchodcom.

Režim súhlasu Google je navrhnutý tak, aby pomáhal inzerentom udržiavať presnosť merania a zároveň rešpektovať súkromie používateľov. Úpravou správania značiek Google na základe volieb súhlasu koncového používateľa a pomocou modelovania konverzií môže Google obnoviť stratené konverzie. Rozhodnutie o súhlase je napríklad to, či používateľ klikne na tlačidlo „Prijať“ alebo „Odmietnuť“ na banneri cookie. Mechanizmus spočíva v tom, že stratený súhlas je možné modelovať pomocou umelej inteligencie spoločnosti Google na odstránenie medzier v údajoch medzi konkrétnymi interakciami a konverznými udalosťami.

Konečným výsledkom je, že inzerenti môžu profitovať z presnejších údajov založených na týchto modelovaných konverziách, ktoré sú integrované priamo do prehľadu kampaní Google Ads a nástrojov na tvorbu cien.

Kľúčovým rozdielom v režime Google Consent Mode v2 je pridanie dvoch nových reťazcov súhlasu, ktoré sa konkrétne týkajú spôsobu spracovania a zdieľania údajov. Nižšie si tieto reťazce a ich aktiváciu bližšie predstavíme.

Prispôsobenie sa zmenám: Čo musia inzerenti urobiť

Dôležité : CMP certifikovaná spoločnosťou Google , ako je napríklad consentmanager , je základnou požiadavkou na získanie súhlasu od používateľov v EHP alebo Spojenom kráľovstve. Preto sa uistite, že vaša webová lokalita ponúka banner so súbormi cookie, ktorý je v súlade so zákonom, ako je napríklad consentmanager , aby ste získali súhlas používateľa.

Keď to budete mať zoradené, mali by ste upraviť proces súhlasu CMP tak, aby pridal ďalšie reťazce súhlasu zverejnené spoločnosťou Google.
Dva nové reťazce súhlasu od spoločnosti Google, ktoré sú doplnkom k existujúcimad_storage aanalytics_storage pridané sú nasledovné:

1. ad_user_data
2. ad_personalization

Ak chcete použiť tieto reťazce a aktivovať režim súhlasu Google v CMP consentmanager , prečítajte si naše podrobné pokyny tu: https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

Používatelia consentmanager si môžu byť istí, že consentmanager je jedným z mála poskytovateľov CMP , ktorí ponúkajú Google Consent Mode v2 pre webové stránky aj aplikácie .

Pripravte sa proaktívne a používajte consentmanager ako svoju platformu na správu súhlasu, ktorá je v súlade so zákonom. Začnite s prechodom na režim súhlasu Google v2 .


viac komentárov

Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Nový

Dutch DSB: Sprievodca po banneroch cookie a zvýšených kontrolách

Holandský úrad na ochranu údajov (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) zverejnil novú príručku , ktorá popisuje najlepšie postupy pri navrhovaní bannerov na súbory cookie a čomu sa vyhnúť, aby ste sa vyhli možným pokutám. Ako bolo oznámené vo februári 2024 , Úrad na ochranu údajov zavedie viac kontrol , aby zabezpečil, že webové stránky zákonne získajú súhlas […]
American Privacy Rights Act 2024 Newsletter Header
Správny

Nový míľnik v ochrane údajov: Americký zákon o ochrane osobných údajov z roku 2024

V Spojených štátoch sú zákony na ochranu súkromia v súčasnosti implementované na federálnej úrovni, pričom takéto zákony má v platnosti 19 štátov. Navrhovaný americký zákon o ochrane osobných údajov (APRA) , ktorý predstavil Výbor Snemovne reprezentantov pre energetiku a obchod 7. apríla 2024, by však mohol čoskoro zaviesť celoštátne normy ochrany súkromia a bezpečnosti. APRA, […]