Správny

Pravidlá spoločnosti Google pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ: Čo spoločnosti potrebujú vedieť


Obrázok ruky držiacej telefón s obrazovkou zobrazujúcou stránku vyhľadávania Google

Pravidlá Google pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ stanovujú konkrétne požiadavky, ktoré musia vlastníci, inzerenti, spoločnosti a ďalšie strany dodržiavať pri používaní služieb Google, ako je Google Ads. Zásady odrážajú požiadavky zákonov o ochrane údajov v Európe, najmä GDPR a smernice o súkromí a elektronických komunikáciách, a preto sa vzťahujú na používateľov zacielených na koncových používateľov v Európskom hospodárskom priestore (EHP) a Spojenom kráľovstve. Používatelia, ktorí nedodržiavajú Zásady pre získanie súhlasu od používateľov Google EÚ, preto nebudú môcť na svojich webových stránkach používať služby Google. Nižšie sa bližšie pozrieme na politiku a opatrenia, ktoré by spoločnosti mali podniknúť.

Pravidlá pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ, ktoré boli zavedené v roku 2015, prešli významnými zmenami, najmä v roku 2018, keď vstúpilo do platnosti nariadenie GDPR. Tieto zmeny boli vyvolané potrebou silnejších metód súhlasu používateľov, ktoré vyžadujú, aby používatelia poskytli informovaný a výslovný súhlas predtým, ako budú súbory cookie a iné technológie sledovania uložené alebo prístupné na ich zariadeniach. A s aktualizáciou Google z mája 2022 spoločnosť splnila túto požiadavku tým, že od svojich používateľov služby Google Ads a iných služieb vyžaduje, aby získali platný súhlas od používateľov v Európskej únii (EÚ/EHP) a Spojenom kráľovstve.

Pravidlá spoločnosti Google pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ vyžadujú, aby prevádzkovatelia webových stránok a vývojári aplikácií poskytovali koncovým používateľom jasné a ľahko dostupné informácie o zhromažďovaní a spracovaní ich osobných údajov. Musia tiež identifikovať každú stranu, ktorá získala osobné údaje od používateľov, aby získali ich súhlas s používaním súborov cookie alebo mobilných identifikátorov.

Kto musí dodržiavať pravidlá spoločnosti Google pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ?

Pravidlá pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ sa vzťahujú predovšetkým na prevádzkovateľov webových stránok, vývojárov aplikácií a inzerentov, ktorí používajú produkty Google a sú zacielení na koncových používateľov v Európskom hospodárskom priestore (EHP) a Spojenom kráľovstve (Spojené kráľovstvo). To znamená, že inzerenti a prevádzkovatelia webových stránok, ktorí používajú produkty Google, ako sú Google Ads a Google AdSense, musia dodržiavať tieto pravidlá. V opačnom prípade riskujete zablokovanie vášho profilu Google!
EHP zahŕňa členské štáty EÚ, ako aj Island, Lichtenštajnsko a Nórsko. Ak sídlite v EHP alebo Spojenom kráľovstve a váš web alebo aplikácia je zameraná na používateľov v týchto regiónoch, musíte dodržiavať tieto pravidlá.

Ako možno zabezpečiť súlad s pravidlami pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ?

Súlad s politikou EÚ pre získanie súhlasu môže byť zabezpečený prostredníctvom

  • Poskytovanie prehľadných a ľahko dostupných informácií používateľom o zhromažďovaní a používaní ich osobných údajov, napr. B. prostredníctvom zásad ochrany osobných údajov alebo zásad používania súborov cookie v závislosti od aktivít vašej spoločnosti.
  • Získajte výslovný súhlas od používateľov prostredníctvom mechanizmov, ako sú tlačidlá „Súhlasím“ alebo „Súhlasím“, banner súborov cookie alebo varovanie týkajúce sa súborov cookie.
  • Identifikujte všetky strany (vrátane spoločnosti Google) oprávnené zhromažďovať osobné údaje od používateľov a zdieľať tieto informácie s používateľmi. Tento zoznam môžete zobraziť aj vo svojom banneri so súbormi cookie.
  • Odkaz na zásady ochrany osobných údajov a zmluvné podmienky spoločnosti Google s cieľom informovať používateľov o tom, ako spoločnosť Google používa ich osobné údaje.
  • A čo je najdôležitejšie, použite platformu na správu súhlasu (CMP), ako je napríklad consentmanager , aby ste zjednodušili všetky vyššie uvedené kroky.

Vaše kritériá na výber CMP na dosiahnutie súladu:

Existujú rôzne spôsoby vytvárania mechanizmov súhlasu vrátane interných a externých platforiem na správu súhlasu.

Google ponúka zoznam certifikovaných riešení na získanie súhlasu (ako my!) pre Ad Manager a AdMob, ktoré pomáhajú zefektívniť úsilie o dodržiavanie pravidiel. Spolupráca s CMP a používanie rámcov, ako je Transparency and Consent Framework (TCF) organizácie IAB Europe, môže ďalej zabezpečiť súlad.

Pri výbere CMP, aby bol v súlade s Pravidlami pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ, by sa mali zvážiť tieto kritériá:

  • Riešenie by malo umožniť jasný a informovaný súhlas používateľov s používaním cookies a osobných údajov.
  • Mal by poskytovať možnosti prispôsobenia tak, aby odrážali vaše špecifické okolnosti a možnosti ponúkané používateľom.
  • Mala by byť integrovaná do rámca transparentnosti a súhlasu organizácie IAB Europe (TCF) , pretože spoločnosť Google oznámila, že CMP certifikované spoločnosťou Google musia spolupracovať s rámcom transparentnosti a súhlasu, aby mohli zobrazovať reklamy v EHP a Spojenom kráľovstve. Pre istotu začnite teraz so consentmanager ako so svojou platformou certifikovanou spoločnosťou Google.
  • Riešenie by malo byť schopné identifikovať všetky strany, ktoré zhromažďujú údaje o používateľoch, vrátane spoločnosti Google, a tieto informácie sprístupniť používateľom.
  • Mal by poskytnúť mechanizmus na uchovávanie záznamov o súhlase používateľov.

So consentmanager , platformou na správu súhlasu certifikovanou spoločnosťou Google, urobíte správnu (a vyhovujúcu) voľbu. Začnite ešte dnes!


viac komentárov

generál

Newsletter 09/2024

Nové funkcie: Nástroj Data Subject Rights (DSR). GDPR stanovuje, že dotknuté osoby (napríklad návštevníci webových stránok, zákazníci alebo iné osoby, ktorých údaje sa spracúvajú) majú určité práva. To zahŕňa najmä to, že sa môžu pýtať na svoje práva a dostávať informácie o spracúvaných údajoch. Medzi práva patrí okrem iného: Náš nový nástroj DSR vám teraz […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nový

consentmanager dosiahol zlatý status ako partner Google CMP

consentmanager bol certifikovaný ako Gold Tier CMP Partner v partnerskom programe Google Consent Management Platform (CMP). Tento štatút nám bol udelený na základe nasledujúcich kritérií: Najnovší vývoj v partnerskom programe Google CMP prináša našim zákazníkom významné výhody. Teraz môžete svoj banner súhlasu integrovať so službami Google Ads, Google Analytics a Správca značiek Google priamo z […]