Pravidlá Google pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ stanovujú konkrétne požiadavky, ktoré musia vlastníci, inzerenti, spoločnosti a ďalšie strany dodržiavať pri používaní služieb Google, ako je Google Ads. Zásady odrážajú požiadavky zákonov o ochrane údajov v Európe, najmä GDPR a smernice o súkromí a elektronických komunikáciách, a preto sa vzťahujú na používateľov zacielených na koncových používateľov v Európskom hospodárskom priestore (EHP) a Spojenom kráľovstve. Používatelia, ktorí nedodržiavajú Zásady pre získanie súhlasu od používateľov Google EÚ, preto nebudú môcť na svojich webových stránkach používať služby Google. Nižšie sa bližšie pozrieme na politiku a opatrenia, ktoré by spoločnosti mali podniknúť.
Pravidlá pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ, ktoré boli zavedené v roku 2015, prešli významnými zmenami, najmä v roku 2018, keď vstúpilo do platnosti nariadenie GDPR. Tieto zmeny boli vyvolané potrebou silnejších metód súhlasu používateľov, ktoré vyžadujú, aby používatelia poskytli informovaný a výslovný súhlas predtým, ako budú súbory cookie a iné technológie sledovania uložené alebo prístupné na ich zariadeniach. A s aktualizáciou Google z mája 2022 spoločnosť splnila túto požiadavku tým, že od svojich používateľov služby Google Ads a iných služieb vyžaduje, aby získali platný súhlas od používateľov v Európskej únii (EÚ/EHP) a Spojenom kráľovstve.
Pravidlá spoločnosti Google pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ vyžadujú, aby prevádzkovatelia webových stránok a vývojári aplikácií poskytovali koncovým používateľom jasné a ľahko dostupné informácie o zhromažďovaní a spracovaní ich osobných údajov. Musia tiež identifikovať každú stranu, ktorá získala osobné údaje od používateľov, aby získali ich súhlas s používaním súborov cookie alebo mobilných identifikátorov.
Kto musí dodržiavať pravidlá spoločnosti Google pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ?
Pravidlá pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ sa vzťahujú predovšetkým na prevádzkovateľov webových stránok, vývojárov aplikácií a inzerentov, ktorí používajú produkty Google a sú zacielení na koncových používateľov v Európskom hospodárskom priestore (EHP) a Spojenom kráľovstve (Spojené kráľovstvo). To znamená, že inzerenti a prevádzkovatelia webových stránok, ktorí používajú produkty Google, ako sú Google Ads a Google AdSense, musia dodržiavať tieto pravidlá. V opačnom prípade riskujete zablokovanie vášho profilu Google!
EHP zahŕňa členské štáty EÚ, ako aj Island, Lichtenštajnsko a Nórsko. Ak sídlite v EHP alebo Spojenom kráľovstve a váš web alebo aplikácia je zameraná na používateľov v týchto regiónoch, musíte dodržiavať tieto pravidlá.
Ako možno zabezpečiť súlad s pravidlami pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ?
Súlad s politikou EÚ pre získanie súhlasu môže byť zabezpečený prostredníctvom
- Poskytovanie prehľadných a ľahko dostupných informácií používateľom o zhromažďovaní a používaní ich osobných údajov, napr. B. prostredníctvom zásad ochrany osobných údajov alebo zásad používania súborov cookie v závislosti od aktivít vašej spoločnosti.
- Získajte výslovný súhlas od používateľov prostredníctvom mechanizmov, ako sú tlačidlá „Súhlasím“ alebo „Súhlasím“, banner súborov cookie alebo varovanie týkajúce sa súborov cookie.
- Identifikujte všetky strany (vrátane spoločnosti Google) oprávnené zhromažďovať osobné údaje od používateľov a zdieľať tieto informácie s používateľmi. Tento zoznam môžete zobraziť aj vo svojom banneri so súbormi cookie.
- Odkaz na zásady ochrany osobných údajov a zmluvné podmienky spoločnosti Google s cieľom informovať používateľov o tom, ako spoločnosť Google používa ich osobné údaje.
- A čo je najdôležitejšie, použite platformu na správu súhlasu (CMP), ako je napríklad consentmanager , aby ste zjednodušili všetky vyššie uvedené kroky.
Vaše kritériá na výber CMP na dosiahnutie súladu:
Existujú rôzne spôsoby vytvárania mechanizmov súhlasu vrátane interných a externých platforiem na správu súhlasu.
Google ponúka zoznam certifikovaných riešení na získanie súhlasu (ako my!) pre Ad Manager a AdMob, ktoré pomáhajú zefektívniť úsilie o dodržiavanie pravidiel. Spolupráca s CMP a používanie rámcov, ako je Transparency and Consent Framework (TCF) organizácie IAB Europe, môže ďalej zabezpečiť súlad.
Pri výbere CMP, aby bol v súlade s Pravidlami pre získanie súhlasu od používateľov v EÚ, by sa mali zvážiť tieto kritériá:
- Riešenie by malo umožniť jasný a informovaný súhlas používateľov s používaním cookies a osobných údajov.
- Mal by poskytovať možnosti prispôsobenia tak, aby odrážali vaše špecifické okolnosti a možnosti ponúkané používateľom.
- Mala by byť integrovaná do rámca transparentnosti a súhlasu organizácie IAB Europe (TCF) , pretože spoločnosť Google oznámila, že CMP certifikované spoločnosťou Google musia spolupracovať s rámcom transparentnosti a súhlasu, aby mohli zobrazovať reklamy v EHP a Spojenom kráľovstve. Pre istotu začnite teraz so consentmanager ako so svojou platformou certifikovanou spoločnosťou Google.
- Riešenie by malo byť schopné identifikovať všetky strany, ktoré zhromažďujú údaje o používateľoch, vrátane spoločnosti Google, a tieto informácie sprístupniť používateľom.
- Mal by poskytnúť mechanizmus na uchovávanie záznamov o súhlase používateľov.
So consentmanager , platformou na správu súhlasu certifikovanou spoločnosťou Google, urobíte správnu (a vyhovujúcu) voľbu. Začnite ešte dnes!