generál

Nový zákon v Holandsku zakazuje necielenú reklamu na online hazardné hry


Nový zákon v Holandsku zakazuje necielenú reklamu na online hazardné hry

Holandský sektor online hazardných hier je od 1. októbra 2021 legalizovaný zákonom o stávkovaní na diaľku a hazardných hrách. Tento zákon o hazardných hrách sa však teraz výrazne zmenil po zavedení nového zákazu necielenej reklamy na hazardné hry online, ktorý nadobudol účinnosť 1. júla 2023 . To znamená, že reklama na hazardné hry na internete a v televízii na požiadanie je povolená len za prísnych podmienok. Vláda v Holandsku prijala rozhodné opatrenia na ochranu zraniteľných ľudí, najmä mladých ľudí, pred potenciálnymi rizikami hazardných hier na internete.

Je dôležité, aby spoločnosti ponúkajúce platformy pre online hazardné hry porozumeli novým nariadeniam a podľa toho upravili svoje postupy ochrany osobných údajov online. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako na to.

Základné informácie o zákone o online hazardných hrách v Holandsku

Minister Weerwind hovorí:

„Reklama je nevyhnutná na to, aby sme odkomunikovali legálnu ponuku online hazardných hier, aby sme ľuďom zabránili hrať nelegálne. Zároveň máme ako vláda povinnosť chrániť zraniteľné skupiny pred rizikami hazardných hier online.“

Preložené z angličtiny: Reklama je potrebná na informovanie o zákonnosti online hazardných hier a na odradenie ľudí od nelegálneho hazardu. Zároveň máme ako vláda povinnosť chrániť zraniteľné skupiny pred rizikami online hazardných hier.

Zdroj: https://www.government.nl/latest/news/2023/04/19/minister-weerwind-bans-untargeted-advertising-for-online-games-of-chance

Popularita online hazardných hier sa v Holandsku výrazne zvýšila. Preto je potrebné nájsť rovnováhu medzi podporou legálnych príležitostí na hazardné hry a ochranou zraniteľných jednotlivcov. Zákaz necielenej reklamy rieši existujúce výzvy a obavy z reklamných praktík v tomto odvetví.

V rámci tohto zákazu je dôležité vedieť, že za prísnych podmienok budú naďalej povolené:

  • Reklama cez internet, napríklad na sociálnych sieťach,
  • cielená reklama
  • direct mail a
  • Reklama prostredníctvom TV-on-Demand zostáva povolená za prísnych podmienok.

Keďže vyššie uvedené formy reklamy sú stále povolené, musia byť dodržané určité pravidlá, aby spoločnosti mohli tieto formáty využívať.

Za akých podmienok je reklama na online hazardné hry povolená?

Holandská vláda chce týmto zákazom obmedziť pokušenie spotrebiteľov zúčastňovať sa na vysokorizikových hazardných hrách. Holandský zákaz necielenej reklamy na online hazard má preto výrazný vplyv na reklamné stratégie spoločností v tomto sektore. Inzerenti však môžu naďalej predávať svoje služby ako zvyčajne, ak spĺňajú tri podmienky uvedené nižšie. Cieľom je znížiť vystavenie mladých ľudí a iných zraniteľných osôb potenciálne škodlivej reklame na hazardné hry.

Reklama na hazardné hry online preto nie je zakázaná, ale môže sa uskutočniť iba za nasledujúcich troch podmienok :

  1. Po prvé, musíme aktívne zabrániť tomu, aby sa reklama dostala k mladým ľuďom do 24 rokov alebo iným zraniteľným skupinám.
  2. Po druhé, aspoň 95 percent reklamy sa musí zobrazovať ľuďom starším ako 24 rokov.
  3. a napokon každá osoba, ktorej sa zobrazujú reklamy, musí mať možnosť zrušiť ich zobrazovanie a reklamy sa im nezobrazujú.

Ako môžu spoločnosti dodržiavať predpisy?

S cieľom splniť požiadavky holandskej vlády pre spoločnosti ponúkajúce online hazardné hry je potrebné prijať proaktívne opatrenia.

Nižšie uvádzame niekoľko spôsobov, ako môžete dosiahnuť súlad s týmto zákonom, ako aj príklady toho, ako zákazníci používajúci CMP správcu súhlasu zmenili svoje postupy ochrany osobných údajov online, aby zostali o krok vpred. Keďže sa riadime týmto zákonom od jeho prvého oznámenia, pripravili sme pre našich existujúcich zákazníkov množstvo možností, ako je uvedené v príkladoch nižšie.

1. Aktívne brániť dosahu reklamy

Aktívne zabráňte tomu, aby sa vaša reklama dostala k mladým ľuďom do 24 rokov alebo iným zraniteľným skupinám. Dá sa to dosiahnuť viacerými spôsobmi. Mechanizmy overenia veku môžete zahrnúť do bannera so súbormi cookie alebo do zásad ochrany osobných údajov na svojej webovej lokalite.

Príklad: Môžete požiadať používateľov, aby potvrdili svoj vek vyplnením konkrétneho poľa na banneri súboru cookie. Váš banner môže obsahovať možnosť zobrazenia tlačidiel „Mám 24 a viac rokov“ alebo „Mám 23 rokov alebo menej“.

Pomocou CMP, ako je napríklad manažér súhlasu , môžete jednoducho aktivovať funkciu overenia veku v banneri súborov cookie v oblasti nastavení.

Funkcia overenia veku Snímka obrazovky informačný panel správcu súhlasu

A ak chcete vyskúšať svoj banner so súbormi cookie s rôznymi dizajnmi a funkciami, môžete použiť našu inovatívnu funkciu prípravy na otestovanie vlastného bannera súborov cookie pred uvedením do prevádzky.

2. Osloviť správnu cieľovú skupinu

Minimálne 95 percent reklamy sa musí zobrazovať ľuďom starším ako 24 rokov. Na dosiahnutie tohto cieľa môžete použiť stratégie cielenej reklamy. To znamená, že musíte prispôsobiť svoje reklamy tak, aby oslovili požadované publikum pomocou presných parametrov zacielenia, ako sú vek, poloha a záujmy. Keď to urobíte, uistite sa, že váš nástroj na správu súhlasu sa prispôsobí vášmu konkrétnemu zacieleniu a zobrazí príslušný banner so súbormi cookie alebo upozornenie o ochrane osobných údajov pre príslušnú vekovú skupinu.

3. Ponúknite možnosti odhlásenia

Keď sa zobrazia vaše reklamy, používatelia musia mať možnosť deaktivácie. Uistite sa, že používateľom ponúkate jasné a ľahko dostupné možnosti zrušenia prostredníctvom bannera so súbormi cookie. Tým, že používateľom dávate možnosť odhlásiť sa z inzercie, dávate najavo, že rešpektujete individuálne preferencie a podporujete inzerciu zameranú na používateľa.

Príklad: Príkladom by bolo, keby ste na svojom banneri cookie mali 3 tlačidlá, napr. tlačidlo „Odmietnuť“, tlačidlo „Prijať, mám viac ako 24 rokov“ a tlačidlo „Prijať, mám menej ako 24“.

Prispôsobte si CMP a už sa nemusíte báť!

Toto je len polovica cesty – ďalším krokom je vykonanie potrebných zmien podľa legislatívy platnej pre vaše podnikanie. Keďže sme však už našim existujúcim zákazníkom poradili o rôznych spôsoboch, ako môžu splniť nové holandské vládne nariadenie, môžete sa spoľahnúť na to, že vás zbavíme dohadov.

Spojte sa s jedným z našich odborníkov a my vám radi pomôžeme, alebo si teraz zadarmo vytvorte svoj vlastný banner s cookies !


viac komentárov

Nový

Newsletter 05/2024

Nová integrácia pre Slack, MS Teams a ďalšie S aktuálnou aktualizáciou máte teraz v systéme k dispozícii novú integračnú funkciu pre Slack, MS Teams, Zapier a n8n. Funkcia vás pohodlne upozorní v Slacku, Teams alebo akomkoľvek inom nástroji o dôležitých zmenách a novinkách (napr. nájdené nové súbory cookie) vo vašom účte CMP. Na kontrolu aktualizácií […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
generál, Nový, videá

Webinár: Google Consent Mode v2 so spoločnosťou Google a consentmanager

Pripojte sa k nášmu exkluzívnemu webináru organizovanému consentmanager v spolupráci so spoločnosťou Google 12. júna 2024 o 11:00 SEČ. Vzhľadom na vysoký dopyt po informáciách o najnovších požiadavkách spoločnosti Google vám tento webinár pomôže lepšie pochopiť Google Consent Mode v2. Dennis Gingele zo spoločnosti Google a Jan Winkler z consentmanager vám predstavia podstatné fakty a […]