generál

Ako implementovať režim súhlasu Google v2


Logo Google na budove

Podľa oficiálneho oznámenia spoločnosti Google lehota na používanie režimu súhlasu Google v2 pre určité webové stránky a aplikácie vyprší začiatkom roka 2024, v marci.

Ako je uvedené na našej vyhradenej stránke Režim súhlasu Google v2 , všetky webové stránky a aplikácie zacielené na používateľov v rámci EHP a Spojeného kráľovstva musia povoliť režim súhlasu Google v2. Najrýchlejším a najbezpečnejším spôsobom je použitie platformy na správu súhlasov certifikovanej spoločnosťou Google, ako je napríklad consentmanager .

V tejto príručke vám ukážeme, ako implementovať režim súhlasu Google v2 s našou certifikovanou platformou na správu súhlasu, kde ho nájdete na informačnom paneli a ako použiť jednoduchý alebo pokročilý spôsob implementácie.

Máte málo času? Chcete okamžite nastaviť režim súhlasu Google v2?
Prejdite sem → https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

Ako implementovať režim súhlasu Google v2

Aktualizácia Google Consent Mode v2 prichádza s dvoma novými parametrami, ktoré boli zavedené s cieľom lepšieho súladu s vlastnými pravidlami EÚ pre získanie súhlasu od používateľov . Používatelia musia k existujúcim parametrom ad_storage a analytics_storage pridať nasledujúce parametre:

  1. ad_user_data, ktorý definuje súhlas so zasielaním používateľských údajov súvisiacich s reklamou spoločnosti Google
  2. ad_personalization, ktorá nastavuje aktiváciu prispôsobených reklám.

Ďalšie informácie nájdete v pokynoch pre vývojárov Google tu: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent

Prvé kroky sú však veľmi jednoduché. consentmanager urobil väčšinu práce za vás, stačí ho aktivovať na vašom dashboarde, sem-tam urobiť pár rýchlych kliknutí a hotovo.

Krok 1: Povoľte režim súhlasu Google v2 na hlavnom paneli consentmanager
Prejdite na svoj informačný panel CMP → Kliknite na „CMP“ → Prejdite na „Integrácie“ → Povoľte režim súhlasu Google → V prípade potreby prispôsobte ďalej posúvaním stránky nadol → Kliknite na „ Uložiť zmeny“.

Krok 2: Pridajte relevantných dodávateľov Google
Vo vašom consentmanager Informačný panel v rámci CMPS prejdite do sekcie „Vendori“ umiestnenej na ľavej strane hlavného panela → Kliknite na položku „Pridať dodávateľa“ → Pridajte služby Google Ads a Google Analytics do svojho zoznamu dodávateľov → Teraz priraďte každému poskytovateľovi účel kliknutím na ikonu dolný zoznam

Krok 3: Povoľte súhlas v Správcovi značiek Google
V Správcovi značiek Google prejdite do oblasti správcu → kliknite na „Nastavenia kontajnera“ → v časti Ďalšie nastavenia aktivujte možnosť „Povoliť prehľad súhlasu“ → teraz prejdite do oblasti Značky, kde nájdete podrobnosti o súhlasoch pre každú značku a aktualizujte značky. ktorý chcete použiť pre režim súhlasu. Podrobné pokyny krok za krokom nájdete tu .

Krok 4: Skontrolujte, či režim súhlasu funguje
Prečítajte si nášho podrobného sprievodcu a zistite, ako to môžete urobiť.

Basic vs. pokročilá implementácia

Google vysvetľuje, že značky Google spustené ako súčasť Google Consent Mode v2 sa správajú v súlade s rozhodnutím používateľa o súhlase. Môžete sa rozhodnúť, ako sa majú tieto značky správať, pomocou dvoch možností, ktoré Google poskytuje, Basic a rozšírenej implementácie. Kľúčový rozdiel je v tom, že pokročilá implementácia využíva funkciu modelovania správania v GA4, zatiaľ čo Basic implementácia nie. Pri modelovaní správania používa Google strojové učenie, čo znamená, že správanie používateľa, ktorý odmieta súbory cookie na analytické účely, je modelované ako správanie používateľa, ktorý prijíma súbory cookie na analytické účely. Pre používateľov, ktorí sú odkázaní na zber týchto údajov, to môže byť ďalšia výhoda.

Implementácia Basic tiež „pevne blokuje“ všetky značky, čo znamená, že značky sú trvalo blokované, kým neposkytnete súhlas. Ak by ste si chceli prečítať viac o rozdieloch, navštívte nášho sprievodcu tu .

Ďalší súhlas Google v2 (AC2)

Došlo k ďalším zmenám dodatočného súhlasu v2, ktoré boli predstavené už 6. decembra 2023. Google na podporu dodávateľov pridal niektoré ďalšie špecifikácie súhlasu, väčšinou súvisiace s reťazcami súhlasu. Tieto dodatočné špecifikácie súhlasu sú určené pre CMPS a partnerov, ktorí chcú pridať ďalšie súhlasy pre predajcov pôsobiacich na Zoznam poskytovateľov technológie reklamy Google (ATP), ale ešte nie sú uvedené na zozname IAB Europe Global Vendor List (GVL) na použitie v spojení s IAB Europe Transparency & Consent Framework (TCF) v2.

Úplnú špecifikáciu dodatočného súhlasu Google v2 (AC2) nájdete tu.


viac komentárov

Digital Services Act
Správny

Vzťahuje sa zákon o digitálnych službách (DSA) aj na vašu spoločnosť? Online platformy majú ďalšie povinnosti

Zákon o digitálnych službách stanovuje dodatočné požiadavky na transparentnosť pre online platformy. Definícia online platformy podľa DSA sa môže vzťahovať na vašu firmu. V dôsledku toho sa od vás môže vyžadovať, aby ste dodržiavali dodatočné požiadavky na transparentnosť DSA. Čítajte ďalej a zistite, či vaša firma patrí do tejto kategórie a aké kroky môžete podniknúť, […]
A picture of a cookies with a red circle in the middle and the caption 1st party cookies and 3rd party cookies
Nový

Odstránenie súborov cookie tretích strán a úprava vašich nastavení rozsahu súhlasu CMP

Nadchádzajúce zrušenie súborov cookie tretích strán znamená veľkú zmenu v používaní rozsahov súhlasu consentmanager . Od júna už nebude consentmanager nastavovať súbory cookie tretích strán pod doménou consentmanager . V dôsledku tejto zmeny budú odstránené niektoré z našich možností rozsahu súhlasu, ako je napríklad súhlas pre konkrétny účet a súhlas špecifický pre CMP, ktoré sa […]