generál

Ako implementovať režim súhlasu Google v2


Logo Google na budove

Podľa oficiálneho oznámenia spoločnosti Google lehota na používanie režimu súhlasu Google v2 pre určité webové stránky a aplikácie vyprší začiatkom roka 2024, v marci.

Ako je uvedené na našej vyhradenej stránke Režim súhlasu Google v2 , všetky webové stránky a aplikácie zacielené na používateľov v rámci EHP a Spojeného kráľovstva musia povoliť režim súhlasu Google v2. Najrýchlejším a najbezpečnejším spôsobom je použitie platformy na správu súhlasov certifikovanej spoločnosťou Google, ako je napríklad consentmanager .

V tejto príručke vám ukážeme, ako implementovať režim súhlasu Google v2 s našou certifikovanou platformou na správu súhlasu, kde ho nájdete na informačnom paneli a ako použiť jednoduchý alebo pokročilý spôsob implementácie.

Máte málo času? Chcete okamžite nastaviť režim súhlasu Google v2?
Prejdite sem → https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

Ako implementovať režim súhlasu Google v2

Aktualizácia Google Consent Mode v2 prichádza s dvoma novými parametrami, ktoré boli zavedené s cieľom lepšieho súladu s vlastnými pravidlami EÚ pre získanie súhlasu od používateľov . Používatelia musia k existujúcim parametrom ad_storage a analytics_storage pridať nasledujúce parametre:

  1. ad_user_data, ktorý definuje súhlas so zasielaním používateľských údajov súvisiacich s reklamou spoločnosti Google
  2. ad_personalization, ktorá nastavuje aktiváciu prispôsobených reklám.

Ďalšie informácie nájdete v pokynoch pre vývojárov Google tu: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent

Prvé kroky sú však veľmi jednoduché. consentmanager urobil väčšinu práce za vás, stačí ho aktivovať na vašom dashboarde, sem-tam urobiť pár rýchlych kliknutí a hotovo.

Krok 1: Povoľte režim súhlasu Google v2 na hlavnom paneli consentmanager
Prejdite na svoj informačný panel CMP → Kliknite na „CMP“ → Prejdite na „Integrácie“ → Povoľte režim súhlasu Google → V prípade potreby prispôsobte ďalej posúvaním stránky nadol → Kliknite na „ Uložiť zmeny“.

Krok 2: Pridajte relevantných dodávateľov Google
Vo vašom consentmanager Informačný panel v rámci CMPS prejdite do sekcie „Vendori“ umiestnenej na ľavej strane hlavného panela → Kliknite na položku „Pridať dodávateľa“ → Pridajte služby Google Ads a Google Analytics do svojho zoznamu dodávateľov → Teraz priraďte každému poskytovateľovi účel kliknutím na ikonu dolný zoznam

Krok 3: Povoľte súhlas v Správcovi značiek Google
V Správcovi značiek Google prejdite do oblasti správcu → kliknite na „Nastavenia kontajnera“ → v časti Ďalšie nastavenia aktivujte možnosť „Povoliť prehľad súhlasu“ → teraz prejdite do oblasti Značky, kde nájdete podrobnosti o súhlasoch pre každú značku a aktualizujte značky. ktorý chcete použiť pre režim súhlasu. Podrobné pokyny krok za krokom nájdete tu .

Krok 4: Skontrolujte, či režim súhlasu funguje
Prečítajte si nášho podrobného sprievodcu a zistite, ako to môžete urobiť.

Basic vs. pokročilá implementácia

Google vysvetľuje, že značky Google spustené ako súčasť Google Consent Mode v2 sa správajú v súlade s rozhodnutím používateľa o súhlase. Môžete sa rozhodnúť, ako sa majú tieto značky správať, pomocou dvoch možností, ktoré Google poskytuje, Basic a rozšírenej implementácie. Kľúčový rozdiel je v tom, že pokročilá implementácia využíva funkciu modelovania správania v GA4, zatiaľ čo Basic implementácia nie. Pri modelovaní správania používa Google strojové učenie, čo znamená, že správanie používateľa, ktorý odmieta súbory cookie na analytické účely, je modelované ako správanie používateľa, ktorý prijíma súbory cookie na analytické účely. Pre používateľov, ktorí sú odkázaní na zber týchto údajov, to môže byť ďalšia výhoda.

Implementácia Basic tiež „pevne blokuje“ všetky značky, čo znamená, že značky sú trvalo blokované, kým neposkytnete súhlas. Ak by ste si chceli prečítať viac o rozdieloch, navštívte nášho sprievodcu tu .

Ďalší súhlas Google v2 (AC2)

Došlo k ďalším zmenám dodatočného súhlasu v2, ktoré boli predstavené už 6. decembra 2023. Google na podporu dodávateľov pridal niektoré ďalšie špecifikácie súhlasu, väčšinou súvisiace s reťazcami súhlasu. Tieto dodatočné špecifikácie súhlasu sú určené pre CMPS a partnerov, ktorí chcú pridať ďalšie súhlasy pre predajcov pôsobiacich na Zoznam poskytovateľov technológie reklamy Google (ATP), ale ešte nie sú uvedené na zozname IAB Europe Global Vendor List (GVL) na použitie v spojení s IAB Europe Transparency & Consent Framework (TCF) v2.

Úplnú špecifikáciu dodatočného súhlasu Google v2 (AC2) nájdete tu.


viac komentárov

Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Nový

Dutch DSB: Sprievodca po banneroch cookie a zvýšených kontrolách

Holandský úrad na ochranu údajov (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) zverejnil novú príručku , ktorá popisuje najlepšie postupy pri navrhovaní bannerov na súbory cookie a čomu sa vyhnúť, aby ste sa vyhli možným pokutám. Ako bolo oznámené vo februári 2024 , Úrad na ochranu údajov zavedie viac kontrol , aby zabezpečil, že webové stránky zákonne získajú súhlas […]
American Privacy Rights Act 2024 Newsletter Header
Správny

Nový míľnik v ochrane údajov: Americký zákon o ochrane osobných údajov z roku 2024

V Spojených štátoch sú zákony na ochranu súkromia v súčasnosti implementované na federálnej úrovni, pričom takéto zákony má v platnosti 19 štátov. Navrhovaný americký zákon o ochrane osobných údajov (APRA) , ktorý predstavil Výbor Snemovne reprezentantov pre energetiku a obchod 7. apríla 2024, by však mohol čoskoro zaviesť celoštátne normy ochrany súkromia a bezpečnosti. APRA, […]