Nový

IAB Europe reaguje na vyhlásenie EDPB o modeloch súhlasu alebo odmeňovania


Obrázok s nadpisom „Odpoveď IAB na súhlas alebo platbu“ s visiacim zámkom na ľavej strane, ktorý predstavuje súkromie a súhlas, a znakom dolára na pravej strane, ktorý predstavuje platbu, na bielom pozadí.

Dňa 17. apríla 2024 zverejnil Európsky výbor pre ochranu údajov ( EDPB ) stanovisko k modelu súhlasu alebo platby, ktorý zaviedli veľké online platformy, ako je Meta. Podrobné zhrnutie na túto tému nájdete v našom nedávnom blogovom príspevku tu .

V rámci tohto modelu majú spotrebitelia na výber, či súhlasia so spracovaním svojich osobných údajov na účely personalizovanej reklamy alebo zaplatia za službu, ktorá nezhromažďuje a nespracúva ich údaje.

Dňa 23. apríla 2024 IAB Europe zverejnila svoju odpoveď na stanovisko EDPB , v ktorej vyjadrila určité obavy:

  • IAB Europe sa obáva, že stanovisko EDPB sa odchyľuje od ustálenej judikatúry Európskeho súdneho dvora. Vyhlásenia o modeli súhlasu alebo platby a personalizovanej reklame sú príliš abstraktné a mohli by viesť k väčšej právnej neistote spoločností.
  • IAB Europe sa tiež domnieva, že EDPB skresľuje model súhlasu alebo platby ako systém, v ktorom sú práva na ochranu údajov luxusom, keďže sa vzťahujú len na tých, ktorí si ich môžu dovoliť.
  • EDPB navrhuje, že by mala existovať bezplatná alternatíva bez reklamy a namiesto toho využíva kontextovú reklamu ako alternatívny zdroj príjmu. Neexistujú však žiadne empirické dôkazy, že ide o finančne atraktívnu alternatívu pre spoločnosti. Okrem toho GDPR nevyžaduje, aby spoločnosti týmto spôsobom menili svoje obchodné modely. Z tohto dôvodu sa IAB Europe domnieva, že táto rovnováha medzi právami na ochranu údajov a slobodou podnikania sa v návrhu EDPB nezohľadňuje.

Vzhľadom na tieto problémy a zámer EDPB , IAB Europe nalieha na verejnú konzultáciu, aby sa zabezpečilo, že nadchádzajúce usmernenia presne odrážajú obavy a záujmy všetkých zúčastnených strán.

Chcete byť informovaní o najnovšom vývoji v tejto téme? Potom sa prihláste na odber noviniek → https://www. consentmanager


viac komentárov

Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Nový

Dutch DSB: Sprievodca po banneroch cookie a zvýšených kontrolách

Holandský úrad na ochranu údajov (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) zverejnil novú príručku , ktorá popisuje najlepšie postupy pri navrhovaní bannerov na súbory cookie a čomu sa vyhnúť, aby ste sa vyhli možným pokutám. Ako bolo oznámené vo februári 2024 , Úrad na ochranu údajov zavedie viac kontrol , aby zabezpečil, že webové stránky zákonne získajú súhlas […]
American Privacy Rights Act 2024 Newsletter Header
Správny

Nový míľnik v ochrane údajov: Americký zákon o ochrane osobných údajov z roku 2024

V Spojených štátoch sú zákony na ochranu súkromia v súčasnosti implementované na federálnej úrovni, pričom takéto zákony má v platnosti 19 štátov. Navrhovaný americký zákon o ochrane osobných údajov (APRA) , ktorý predstavil Výbor Snemovne reprezentantov pre energetiku a obchod 7. apríla 2024, by však mohol čoskoro zaviesť celoštátne normy ochrany súkromia a bezpečnosti. APRA, […]