Nový

IAB Europe reaguje na vyhlásenie EDPB o modeloch súhlasu alebo odmeňovania


Obrázok s nadpisom „Odpoveď IAB na súhlas alebo platbu“ s visiacim zámkom na ľavej strane, ktorý predstavuje súkromie a súhlas, a znakom dolára na pravej strane, ktorý predstavuje platbu, na bielom pozadí.

Dňa 17. apríla 2024 zverejnil Európsky výbor pre ochranu údajov ( EDPB ) stanovisko k modelu súhlasu alebo platby, ktorý zaviedli veľké online platformy, ako je Meta. Podrobné zhrnutie na túto tému nájdete v našom nedávnom blogovom príspevku tu .

V rámci tohto modelu majú spotrebitelia na výber, či súhlasia so spracovaním svojich osobných údajov na účely personalizovanej reklamy alebo zaplatia za službu, ktorá nezhromažďuje a nespracúva ich údaje.

Dňa 23. apríla 2024 IAB Europe zverejnila svoju odpoveď na stanovisko EDPB , v ktorej vyjadrila určité obavy:

  • IAB Europe sa obáva, že stanovisko EDPB sa odchyľuje od ustálenej judikatúry Európskeho súdneho dvora. Vyhlásenia o modeli súhlasu alebo platby a personalizovanej reklame sú príliš abstraktné a mohli by viesť k väčšej právnej neistote spoločností.
  • IAB Europe sa tiež domnieva, že EDPB skresľuje model súhlasu alebo platby ako systém, v ktorom sú práva na ochranu údajov luxusom, keďže sa vzťahujú len na tých, ktorí si ich môžu dovoliť.
  • EDPB navrhuje, že by mala existovať bezplatná alternatíva bez reklamy a namiesto toho využíva kontextovú reklamu ako alternatívny zdroj príjmu. Neexistujú však žiadne empirické dôkazy, že ide o finančne atraktívnu alternatívu pre spoločnosti. Okrem toho GDPR nevyžaduje, aby spoločnosti týmto spôsobom menili svoje obchodné modely. Z tohto dôvodu sa IAB Europe domnieva, že táto rovnováha medzi právami na ochranu údajov a slobodou podnikania sa v návrhu EDPB nezohľadňuje.

Vzhľadom na tieto problémy a zámer EDPB , IAB Europe nalieha na verejnú konzultáciu, aby sa zabezpečilo, že nadchádzajúce usmernenia presne odrážajú obavy a záujmy všetkých zúčastnených strán.

Chcete byť informovaní o najnovšom vývoji v tejto téme? Potom sa prihláste na odber noviniek → https://www. consentmanager


viac komentárov

generál

Newsletter 09/2024

Nové funkcie: Nástroj Data Subject Rights (DSR). GDPR stanovuje, že dotknuté osoby (napríklad návštevníci webových stránok, zákazníci alebo iné osoby, ktorých údaje sa spracúvajú) majú určité práva. To zahŕňa najmä to, že sa môžu pýtať na svoje práva a dostávať informácie o spracúvaných údajoch. Medzi práva patrí okrem iného: Náš nový nástroj DSR vám teraz […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nový

consentmanager dosiahol zlatý status ako partner Google CMP

consentmanager bol certifikovaný ako Gold Tier CMP Partner v partnerskom programe Google Consent Management Platform (CMP). Tento štatút nám bol udelený na základe nasledujúcich kritérií: Najnovší vývoj v partnerskom programe Google CMP prináša našim zákazníkom významné výhody. Teraz môžete svoj banner súhlasu integrovať so službami Google Ads, Google Analytics a Správca značiek Google priamo z […]