Nový, Správny

Nedávne rozhodnutie EDPB o modeloch „Súhlas alebo platba“ pre online platformy


stanovisko EDPB k modelu odmeňovania alebo súhlasu

Regulačné orgány Holandska, Nórska a Nemecka (Hamburg) požiadali Európsky výbor pre ochranu údajov ( EDPB ) o stanovisko k tomu, či veľké online platformy môžu používať modely „súhlas alebo platiť“ pre behaviorálnu reklamu založenú na platnom a dobrovoľnom základe. súhlas používateľa. Pozadie bolo predstavenie modelu predplatného spoločnosťou Meta v októbri 2023, v rámci ktorého si používatelia môžu vybrať, či budú platiť mesačný poplatok za používanie služieb Meta bez reklamy, alebo budú využívať služby zadarmo a budú vidieť reklamu – priamy príklad „Súhlasu“. alebo Pay“ model.

Rozhodnutie EDPB v tejto otázke je také, že veľké online platformy, ktoré svojim zákazníkom dávajú na výber iba zaplatenie poplatku alebo súhlas so spracovaním osobných údajov na účely behaviorálnej reklamy, nie sú v súlade so všeobecným nariadením o ochrane údajov. Takýto model vedie k vynútenému súhlasu a znevýhodňuje používateľov, ktorí sa odhlásia. Podľa všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) musí byť platný súhlas „dobrovoľný“ a používatelia by sa nemali cítiť nútení udeliť súhlas so spracovaním údajov, aby mohli využívať služby online platformy.

V prípadoch, keď je používanie týchto hlavných online platforiem nevyhnutné pre sociálnu účasť alebo prístup k profesionálnym sieťam, sa obmedzenie prístupu na tých, ktorí nedali súhlas, považuje za negatívne a nie je v súlade so zásadami nevyhnutnosti a proporcionality, obmedzenia účelu, minimalizácie údajov a spravodlivosť v súlade s GDPR.

Odporúčania EDPB o súlade

S cieľom splniť štandardy GDPR preto EDPB vyzýva platformy, aby ponúkli skutočnú „ekvivalentnú alternatívu“, ktorá nespôsobí dodatočné náklady. To znamená možnú možnosť tretieho súhlasu, ktorá nezahŕňa žiadne náklady pre používateľov a stále im umožňuje využívať služby týchto hlavných online platforiem.

Implementácia tretej možnosti súhlasu

Možným riešením môže byť napríklad: B. pozostávajú z troch tlačidiel na banneri cookie: „Súhlasím so všetkými“, čo by znamenalo, že dobrovoľne súhlasíte so spracovaním behaviorálnej reklamy; „Súhlasím bez behaviorálnej reklamy“, čo by znamenalo odhlásiť sa zo spracovania behaviorálnej reklamy, ale mať možnosť využívať službu do určitého limitu; a nakoniec „platím“, čo by znamenalo nesúhlasiť so spracovaním behaviorálnej reklamy, ale môcť využívať službu s viacerými funkciami ako posledná možnosť.

Používatelia consentmanager môžu pridať vaše vlastné tlačidlo „Prijať bez behaviorálnej reklamy“ na prvú úroveň tlačidla cookie podľa našich technických pokynov na našej stránke pomocníka tu .

Pomocou týchto možností môžete zaistiť, že vaši používatelia budú mať k dispozícii viac spôsobov, ako poskytnúť súhlas, než len prijať všetky podmienky alebo zaplatiť poplatok.

Ak máte akékoľvek ďalšie otázky, kontaktujte nás na adrese mail@ consentmanager .net.


viac komentárov

Nový

Newsletter 05/2024

Nová integrácia pre Slack, MS Teams a ďalšie S aktuálnou aktualizáciou máte teraz v systéme k dispozícii novú integračnú funkciu pre Slack, MS Teams, Zapier a n8n. Funkcia vás pohodlne upozorní v Slacku, Teams alebo akomkoľvek inom nástroji o dôležitých zmenách a novinkách (napr. nájdené nové súbory cookie) vo vašom účte CMP. Na kontrolu aktualizácií […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
generál, Nový, videá

Webinár: Google Consent Mode v2 so spoločnosťou Google a consentmanager

Pripojte sa k nášmu exkluzívnemu webináru organizovanému consentmanager v spolupráci so spoločnosťou Google 12. júna 2024 o 11:00 SEČ. Vzhľadom na vysoký dopyt po informáciách o najnovších požiadavkách spoločnosti Google vám tento webinár pomôže lepšie pochopiť Google Consent Mode v2. Dennis Gingele zo spoločnosti Google a Jan Winkler z consentmanager vám predstavia podstatné fakty a […]