Regulačné orgány Holandska, Nórska a Nemecka (Hamburg) požiadali Európsky výbor pre ochranu údajov ( EDPB ) o stanovisko k tomu, či veľké online platformy môžu používať modely „súhlas alebo platiť“ pre behaviorálnu reklamu založenú na platnom a dobrovoľnom základe. súhlas používateľa. Pozadie bolo predstavenie modelu predplatného spoločnosťou Meta v októbri 2023, v rámci ktorého si používatelia môžu vybrať, či budú platiť mesačný poplatok za používanie služieb Meta bez reklamy, alebo budú využívať služby zadarmo a budú vidieť reklamu – priamy príklad „Súhlasu“. alebo Pay“ model.
Rozhodnutie EDPB v tejto otázke je také, že veľké online platformy, ktoré svojim zákazníkom dávajú na výber iba zaplatenie poplatku alebo súhlas so spracovaním osobných údajov na účely behaviorálnej reklamy, nie sú v súlade so všeobecným nariadením o ochrane údajov. Takýto model vedie k vynútenému súhlasu a znevýhodňuje používateľov, ktorí sa odhlásia. Podľa všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) musí byť platný súhlas dobrovoľný a používatelia by sa nemali cítiť nútení udeliť súhlas so spracovaním údajov, aby mohli využívať služby online platformy.
V prípadoch, keď je používanie týchto hlavných online platforiem nevyhnutné pre sociálnu účasť alebo prístup k profesionálnym sieťam, sa obmedzenie prístupu na tých, ktorí nedali súhlas, považuje za negatívne a nie je v súlade so zásadami nevyhnutnosti a proporcionality, obmedzenia účelu, minimalizácie údajov a spravodlivosť v súlade s GDPR.
Odporúčania EDPB o súlade
S cieľom splniť štandardy GDPR preto EDPB vyzýva platformy, aby ponúkli skutočnú „ekvivalentnú alternatívu“, ktorá nespôsobí dodatočné náklady. To znamená možnú možnosť tretieho súhlasu, ktorá nezahŕňa žiadne náklady pre používateľov a stále im umožňuje využívať služby týchto hlavných online platforiem.
Implementácia tretej možnosti súhlasu
Možným riešením môže byť napríklad: B. pozostávajú z troch tlačidiel na banneri cookie: „Súhlasím so všetkými“, čo by znamenalo, že dobrovoľne súhlasíte so spracovaním behaviorálnej reklamy; „Súhlasím bez behaviorálnej reklamy“, čo by znamenalo odhlásiť sa zo spracovania behaviorálnej reklamy, ale mať možnosť využívať službu do určitého limitu; a nakoniec „platím“, čo by znamenalo nesúhlasiť so spracovaním behaviorálnej reklamy, ale môcť využívať službu s viacerými funkciami ako posledná možnosť.
Používatelia consentmanager môžu pridať vaše vlastné tlačidlo „Prijať bez behaviorálnej reklamy“ na prvú úroveň tlačidla cookie podľa našich technických pokynov na našej stránke pomocníka tu .
Pomocou týchto možností môžete zaistiť, že vaši používatelia budú mať k dispozícii viac spôsobov, ako poskytnúť súhlas, než len prijať všetky podmienky alebo zaplatiť poplatok.
Ak máte akékoľvek ďalšie otázky, kontaktujte nás na adrese mail@ consentmanager .net.