Nový, Správny

Nedávne rozhodnutie EDPB o modeloch „Súhlas alebo platba“ pre online platformy


stanovisko EDPB k modelu odmeňovania alebo súhlasu

Regulačné orgány Holandska, Nórska a Nemecka (Hamburg) požiadali Európsky výbor pre ochranu údajov ( EDPB ) o stanovisko k tomu, či veľké online platformy môžu používať modely „súhlas alebo platiť“ pre behaviorálnu reklamu založenú na platnom a dobrovoľnom základe. súhlas používateľa. Pozadie bolo predstavenie modelu predplatného spoločnosťou Meta v októbri 2023, v rámci ktorého si používatelia môžu vybrať, či budú platiť mesačný poplatok za používanie služieb Meta bez reklamy, alebo budú využívať služby zadarmo a budú vidieť reklamu – priamy príklad „Súhlasu“. alebo Pay“ model.

Rozhodnutie EDPB v tejto otázke je také, že veľké online platformy, ktoré svojim zákazníkom dávajú na výber iba zaplatenie poplatku alebo súhlas so spracovaním osobných údajov na účely behaviorálnej reklamy, nie sú v súlade so všeobecným nariadením o ochrane údajov. Takýto model vedie k vynútenému súhlasu a znevýhodňuje používateľov, ktorí sa odhlásia. Podľa všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) musí byť platný súhlas dobrovoľný a používatelia by sa nemali cítiť nútení udeliť súhlas so spracovaním údajov, aby mohli využívať služby online platformy.

V prípadoch, keď je používanie týchto hlavných online platforiem nevyhnutné pre sociálnu účasť alebo prístup k profesionálnym sieťam, sa obmedzenie prístupu na tých, ktorí nedali súhlas, považuje za negatívne a nie je v súlade so zásadami nevyhnutnosti a proporcionality, obmedzenia účelu, minimalizácie údajov a spravodlivosť v súlade s GDPR.

Odporúčania EDPB o súlade

S cieľom splniť štandardy GDPR preto EDPB vyzýva platformy, aby ponúkli skutočnú „ekvivalentnú alternatívu“, ktorá nespôsobí dodatočné náklady. To znamená možnú možnosť tretieho súhlasu, ktorá nezahŕňa žiadne náklady pre používateľov a stále im umožňuje využívať služby týchto hlavných online platforiem.

Implementácia tretej možnosti súhlasu

Možným riešením môže byť napríklad: B. pozostávajú z troch tlačidiel na banneri cookie: „Súhlasím so všetkými“, čo by znamenalo, že dobrovoľne súhlasíte so spracovaním behaviorálnej reklamy; „Súhlasím bez behaviorálnej reklamy“, čo by znamenalo odhlásiť sa zo spracovania behaviorálnej reklamy, ale mať možnosť využívať službu do určitého limitu; a nakoniec „platím“, čo by znamenalo nesúhlasiť so spracovaním behaviorálnej reklamy, ale môcť využívať službu s viacerými funkciami ako posledná možnosť.

Používatelia consentmanager môžu pridať vaše vlastné tlačidlo „Prijať bez behaviorálnej reklamy“ na prvú úroveň tlačidla cookie podľa našich technických pokynov na našej stránke pomocníka tu .

Pomocou týchto možností môžete zaistiť, že vaši používatelia budú mať k dispozícii viac spôsobov, ako poskytnúť súhlas, než len prijať všetky podmienky alebo zaplatiť poplatok.

Ak máte akékoľvek ďalšie otázky, kontaktujte nás na adrese mail@ consentmanager .net.


viac komentárov

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
generál, Nový

Newsletter 11/2024

Prehľadávač súborov cookie je teraz k dispozícii aj ako samostatný nástroj Náš prehľadávač Cookie Crawler je teraz ešte všestrannejší a flexibilnejší! Odteraz ho môžete používať aj ako samostatný nástroj – bez toho, aby ste museli vytvárať samostatné CMP. Samostatná možnosť je vhodná pre zákazníkov, ktorí (zatiaľ) nechcú prepnúť banner cookie na consentmanager , ale chcú […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Audit súborov cookie pre webové stránky: Ako to urobiť manuálne alebo pomocou skenera súborov cookie

Ako prevádzkovateľ webovej stránky nesiete zodpovednosť za údaje vašich používateľov, ktoré vaša webová stránka zhromažďuje a ukladá prostredníctvom súborov cookie. Akýkoľvek súbor cookie, ktorý je aktívny na vašej webovej lokalite, môže potenciálne spôsobiť problémy so súkromím – najmä ak sa nepoužíva na zamýšľaný účel, alebo, čo je ešte dôležitejšie, ak je uložený v ich prehliadačoch […]