Nový, Správny

Nedávne rozhodnutie EDPB o modeloch „Súhlas alebo platba“ pre online platformy


stanovisko EDPB k modelu odmeňovania alebo súhlasu

Regulačné orgány Holandska, Nórska a Nemecka (Hamburg) požiadali Európsky výbor pre ochranu údajov ( EDPB ) o stanovisko k tomu, či veľké online platformy môžu používať modely „súhlas alebo platiť“ pre behaviorálnu reklamu založenú na platnom a dobrovoľnom základe. súhlas používateľa. Pozadie bolo predstavenie modelu predplatného spoločnosťou Meta v októbri 2023, v rámci ktorého si používatelia môžu vybrať, či budú platiť mesačný poplatok za používanie služieb Meta bez reklamy, alebo budú využívať služby zadarmo a budú vidieť reklamu – priamy príklad „Súhlasu“. alebo Pay“ model.

Rozhodnutie EDPB v tejto otázke je také, že veľké online platformy, ktoré svojim zákazníkom dávajú na výber iba zaplatenie poplatku alebo súhlas so spracovaním osobných údajov na účely behaviorálnej reklamy, nie sú v súlade so všeobecným nariadením o ochrane údajov. Takýto model vedie k vynútenému súhlasu a znevýhodňuje používateľov, ktorí sa odhlásia. Podľa všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) musí byť platný súhlas dobrovoľný a používatelia by sa nemali cítiť nútení udeliť súhlas so spracovaním údajov, aby mohli využívať služby online platformy.

V prípadoch, keď je používanie týchto hlavných online platforiem nevyhnutné pre sociálnu účasť alebo prístup k profesionálnym sieťam, sa obmedzenie prístupu na tých, ktorí nedali súhlas, považuje za negatívne a nie je v súlade so zásadami nevyhnutnosti a proporcionality, obmedzenia účelu, minimalizácie údajov a spravodlivosť v súlade s GDPR.

Odporúčania EDPB o súlade

S cieľom splniť štandardy GDPR preto EDPB vyzýva platformy, aby ponúkli skutočnú „ekvivalentnú alternatívu“, ktorá nespôsobí dodatočné náklady. To znamená možnú možnosť tretieho súhlasu, ktorá nezahŕňa žiadne náklady pre používateľov a stále im umožňuje využívať služby týchto hlavných online platforiem.

Implementácia tretej možnosti súhlasu

Možným riešením môže byť napríklad: B. pozostávajú z troch tlačidiel na banneri cookie: „Súhlasím so všetkými“, čo by znamenalo, že dobrovoľne súhlasíte so spracovaním behaviorálnej reklamy; „Súhlasím bez behaviorálnej reklamy“, čo by znamenalo odhlásiť sa zo spracovania behaviorálnej reklamy, ale mať možnosť využívať službu do určitého limitu; a nakoniec „platím“, čo by znamenalo nesúhlasiť so spracovaním behaviorálnej reklamy, ale môcť využívať službu s viacerými funkciami ako posledná možnosť.

Používatelia consentmanager môžu pridať vaše vlastné tlačidlo „Prijať bez behaviorálnej reklamy“ na prvú úroveň tlačidla cookie podľa našich technických pokynov na našej stránke pomocníka tu .

Pomocou týchto možností môžete zaistiť, že vaši používatelia budú mať k dispozícii viac spôsobov, ako poskytnúť súhlas, než len prijať všetky podmienky alebo zaplatiť poplatok.

Ak máte akékoľvek ďalšie otázky, kontaktujte nás na adrese mail@ consentmanager .net.


viac komentárov

generál

Newsletter 09/2024

Nové funkcie: Nástroj Data Subject Rights (DSR). GDPR stanovuje, že dotknuté osoby (napríklad návštevníci webových stránok, zákazníci alebo iné osoby, ktorých údaje sa spracúvajú) majú určité práva. To zahŕňa najmä to, že sa môžu pýtať na svoje práva a dostávať informácie o spracúvaných údajoch. Medzi práva patrí okrem iného: Náš nový nástroj DSR vám teraz […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nový

consentmanager dosiahol zlatý status ako partner Google CMP

consentmanager bol certifikovaný ako Gold Tier CMP Partner v partnerskom programe Google Consent Management Platform (CMP). Tento štatút nám bol udelený na základe nasledujúcich kritérií: Najnovší vývoj v partnerskom programe Google CMP prináša našim zákazníkom významné výhody. Teraz môžete svoj banner súhlasu integrovať so službami Google Ads, Google Analytics a Správca značiek Google priamo z […]