Dostali ste upozornenie Google Fonts? Tu je návod, ako tomu čeliť

V súčasnosti sa zdá, že najmä v Nemecku a Rakúsku existuje niekoľko stoviek voľných jazdcov, ktorí prijali „rozsudok Google Fonts“ (LG Munich, rozsudok z 20. januára 2022, Az. 3 O 17493/20) ako príležitosť rýchlo ušetriť pár eur zarobiť. Okrem čisto súkromných „upozornení“, ktoré sa posielajú e-mailom, teraz dostávame aj správy o právnych upozorneniach od advokátskych kancelárií. Tu vám presne povieme, čo s tým môžete urobiť.

DÔLEŽITÉ: ŽIADNE PRÁVNE PORADENSTVO

Upozorňujeme, že tento blogový príspevok nepredstavuje právne poradenstvo. Pre podrobnejšie informácie sa v každom prípade obráťte na svojho právnika alebo právneho poradcu. Body uvedené v tomto článku predstavujú iba osobný názor a odborné znalosti autora a mali by ste ich v každom prípade pred použitím právne skontrolovať!

Pozadie: Google Fonts a LG Munich

Google Fonts sú fonty, ktoré môžu weboví dizajnéri použiť na oživenie webovej stránky a vytvorenie niečoho špeciálneho. Výhodou pre webdizajnérov je, že sú zadarmo a super jednoducho sa integrujú – takmer žiadne úsilie, maximálny úžitok.

Okrem priamej integrácie webovým vývojárom prichádzajú Google Fonts do webovej stránky aj inými spôsobmi, napríklad pri používaní iných služieb Google, ako sú Google Maps alebo Google reCaptcha. Niektoré z týchto služieb používajú písma Google, aby vyzerali „pekne“. Prevádzkovateľ webovej stránky teda môže „priniesť fonty do domu“ bez toho, aby o nich priamo vedel.

Problém s písmami: Keďže sú načítané priamo zo serverov Google, Google automaticky prijíma IP adresu a akékoľvek ďalšie údaje návštevníka. Ako poskytovateľ v USA si tento proces načítania vyžaduje „špeciálnu ochranu“ – zvyčajne preto, že písma sa načítajú len so súhlasom. Žiadne písma bez povolenia.

V konaní pred Krajinským súdom v Mníchove začiatkom roku 2022 išlo aj o Google Fonts na webovej stránke. V dôsledku konania bol prevádzkovateľ webovej stránky uznaný vinným z porušenia GDPR a bola mu priznaná „náhrada škody“ vo výške 100 eur. Freerideri to teraz berú ako príležitosť požadovať 100 EUR (alebo viac) od prevádzkovateľov webových stránok, ktorí tiež používajú Google Fonts.

Zostaňte v obraze!

odoberať novinky

Obrana č. 1: Odstráňte chyby

Akokoľvek nepríjemné je varovanie, vo väčšine prípadov je založené na skutočnom probléme, ktorý existuje na webovej stránke. Takže prvá vec, ktorú musíte urobiť, je vyriešiť problém. Prehľadávač s názvom súhlasu tu ponúka pomoc: Prehľadne uvádza, aké služby web načítava, aké cookies sú nastavené a kde sú problémy, napríklad s krajinami mimo EÚ. Zjednodušene povedané, ak náš indexový prehľadávač nie je spokojný s vašou webovou stránkou, nemali by ste byť spokojní ani s jej dodržiavaním.

  1. Spustite manuálne indexové prehľadávanie svojho webu alebo si pozrite automatické indexové prehľadávanie za posledný týždeň.
  2. Identifikujte problémy, najmä tie, ktoré súvisia s Google Fonts.
  3. Odstráňte problémy: V správe prehľadávača nájdete priame informácie a príslušné odkazy na našu stránku pomocníka.
Na tejto stránke je stále čo robiť

Pre Google Fonts, ktoré ste integrovali priamo do stránky, je najlepším riešením načítať fonty na svoj vlastný server (popisujeme, ako to urobiť tu: https://help.consentmanager.net/books/cmp/page /working -with-google-fonts ).

V prípadoch, keď fonty prichádzajú nepriamo na váš web, napríklad cez Google Maps alebo Google Recaptcha, mali by ste ich tam zablokovať (pozri príklady pre Google Maps tu: https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/ working-with-google-maps a Google ReCaptcha: https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-google-recaptcha )

Po odstránení všetkého je možné prehľadávač znova použiť na kontrolu.

Obrana č. 2: Žiadajte dôkazy

Akokoľvek neuveriteľne to znie: Z viac ako 30 varovaní a listov podobných varovaniu, ktoré sme dostali, ani jeden list neposkytol skutočný dôkaz. Takmer vo všetkých prípadoch sa hovorilo iba o tom, že klient navštívil webovú stránku a údaje boli odoslané spoločnosti Google. V niektorých prípadoch sa hovorí, že dôkazy sú k dispozícii alebo sa dajú ľahko predložiť – ale potom k takýmto listom nie sú žiadne prílohy.

Ako varovaná osoba tu existuje možnosť: Ak sú problémy už vyriešené (pozri vyššie) a varovateľ dostatočne nezabezpečil dôkazy, malo by byť teraz veľmi ťažké ich predložiť. Ak nemôže, je to od slova do slova.

Interesse? Am besten gleich in Kontakt treten


Termin vereinbaren

Obrana č. 3: Zvuk do protiútoku

Staré známe „útok je najlepšia obrana“ sa osvedčilo už dosť často, a tak by ste si ho mohli zahrať aj v tomto prípade. Vo viacerých prípadoch sa už proti upozorňujúcim osobám – niekedy aj proti upozorňujúcim právnikom / advokátskym kanceláriám – podávajú protižaloby. Môžete to využiť bez toho, aby ste sa sami aktivizovali: V najlepšom prípade vám pomôže povedať súperovi, že ste hru prezreli a nevzdáte sa bez boja. Voľný jazdec chce rýchlo získať peniaze a môže sa vyhýbať zdĺhavému argumentu (výpočet „nákladov/prínosov“ už nefunguje) a môže ho nechať s „varovaním“.

Keďže niektoré z týchto procesov sa vykonávajú celkom verejne, môžete ich argumenty primerane využiť. Niektoré príklady možno získať z vyjadrenia k žalobe v prípade z Rakúska ( https://www.dataprotect.at/2022/09/21/google-fonts-verfahren-die-klagebe Answering/ ).

O krok drastickejší je hrozba protipohľadávky (alebo protivarovania): Ak osoba, ktorá varuje, surfovala po webovej stránke, aby hľadala potenciálnu obeť, ľahko by mohlo ísť o podvod a/alebo vydieranie. Najmä, ak sa preukáže, že bolo odoslaných niekoľko varovaní (stoviek?), možno ľahko predpokladať, že varujúca osoba sa zaoberala nejakou „komerčnou činnosťou“.

Okrem toho existujú metódy varujúcej osoby: Ak varujúca osoba použila prehľadávač na nájdenie písiem Google na webe, možno tvrdiť, že vôbec nejde o porušenie GDPR (nakoniec počítač nemá žiadne osobné údaje).

Obrana č. 4: Ignorujte

Ďalšia stratégia: len si sadnite. Výstražný list požadujúci 100 EUR nemôže stráviť veľa času vyberaním týchto 100 EUR. Po varovaní môže nasledovať ďalšia vyhrážka – ísť na súd je však oveľa väčšou prekážkou, najmä preto, že by potom museli byť predložené skutočné dôkazy. Predpoklad je, že táto námaha sa varovnej osobe nevyplatí a dúfajme, že už o nej nebudete počuť.

… a do budúcnosti: Provízie!

Ak sa problém s varovaním skončil, nemali by ste to vnímať ako koniec GDPR – ďalšie varovanie alebo možno aj oficiálna kontrola by mohla vletieť do domu zajtra. Preto aj tu platí príslovie „príprava je polovica úspechu“.

Konkrétne to znamená: nechajte na svojom webe pravidelne bežať crawler so správcom súhlasu (v závislosti od balíka sa to aj tak deje automaticky) a ak sa objavia nové problémy, budete okamžite informovaní. Najmä v časti Ponuka > CMPs > Upraviť > Nastavenia prehľadávača môžete vykonať nastavenia, kedy a ako vás má prehľadávač informovať o nových problémoch.

Ešte nie ste zákazníkom? Potom sa teraz zadarmo zaregistrujte a nechajte webovú stránku každý deň automaticky analyzovať prehľadávačom!