Správny

IAB TCF 2.0: Používanie súborov cookie v súlade s ochranou údajov


Od nadobudnutia účinnosti všeobecného nariadenia EÚ o ochrane údajov (GDPR) v roku 2018 a tiež s pripravovaným nariadením o elektronickom súkromí sú poskytovatelia webových stránok povinní získať súhlas návštevníka : Až potom môžu byť nastavené súbory cookie, ktoré okrem iného sledovať správanie používateľa pri surfovaní a analyzovať ho. Používatelia webovej stránky majú právo vedieť, na aké účely sú súbory cookie nastavené a na čo sa zhromaždené údaje používajú. Okrem toho musí mať používateľ možnosť odmietnuť používanie súborov cookie v rámci postupu prihlásenia. Na tento účel boli v posledných rokoch vytvorené riešenia a rámce , ktoré ponúkajú presne tento rozsah funkcií: dotazovanie sa na súhlas s používaním cookies, vrátane správy a dokumentácie. Za týmto účelom boli založení tzv. Poskytovatelia súhlasu (CMP), ktorí ponúkajú prevádzkovateľovi stránky vhodné platformy a riešenia. Kto však CMP vlastne potrebuje, na čo slúžia nástroje, aké sú rozdiely – a čo s tým má spoločné Interactive Advertising Bureau (IAB)? To a ešte viac sa dozviete v tomto príspevku.

Riešenie súhlasu pre štandard IAB a TCF

Čo robí poskytovateľ správy súhlasu?

Medzinárodné obchodné združenie odvetvia online reklamy IAB vyvinulo a zverejnilo rámec transparentnosti a súhlasu (TCF) v roku 2018. Jeho cieľom je štandardizovať proces získavania súhlasu s používaním súborov cookie a poskytovať informácie o súhlase používateľa pri zobrazovaní digitálnej reklamy . Do online distribúcie reklamného média sa v súčasnosti zapája veľké množstvo poskytovateľov reklamných technológií. Pomocou vhodných nástrojov uvidíte, koľko súborov cookie je súčasne nastavených mnohými reklamnými partnermi, napríklad na stránkach veľkých vydavateľských domov. Všetci potrebujú informácie o tom, či bol daný súhlas alebo či bolo odmietnuté používanie cookies.

Poskytovatelia správy súhlasu, ako napríklad Consentmanager, ponúkajú so svojimi nástrojmi presne toto riešenie. Týmto spôsobom inzerenti a prevádzkovatelia internetových obchodov získajú súhlas používateľov, či môžu byť ich údaje o používaní ukladané a spracovávané pomocou súborov cookie. Vyskakovacie okná a bannery tohto typu upozorňujúce na možnosť zberu údajov sú dnes na webe všadeprítomné. Ponúkajú sa tlačidlá a/alebo možnosti výberu, s ktorými používateľ súhlasí s podmienkami používania – alebo nie. CMP tu zabezpečuje v súlade s ochranou údajov a právne správne spravovanie vyhlásení o súhlase a tiež porovnávanie údajov s inými reklamnými partnermi.

Poskytovatelia správy súhlasu na základe rámca transparentnosti a súhlasu organizácie Interactive Advertising Bureau (IAB TCF) určujú, s ktorými konkrétnymi použitiami a reklamnými partnermi používateľ súhlasil. Z týchto údajov sa vytvorí reťazec súhlasu a uloží sa do súboru cookie prehliadača. To umožňuje ostatným CMP prečítať, či používateľ už súhlasil.

Každá online obchodná spoločnosť, ktorá chce osloviť európskych používateľov a zhromažďuje o nich používateľské údaje, potrebuje nástroj na správu súhlasu, ako je napríklad manažér súhlasu . To mu umožňuje používať analytické nástroje alebo widgety sociálnych médií a sledovať ciele opätovného zacielenia. Skutočnému opt-in, t. j. aktívne udelenému súhlasu používateľa s používaním súborov cookie, sa nemôžete vyhnúť. IAB TCF 2.0 na to ponúka potrebnú podporu.

História IAB TCF 2.0

The Interactive Advertising Bureau je nezisková organizácia so sídlom v New Yorku a bola založená v roku 1996. Je to celosvetovo aktívne obchodné združenie pre priemysel online reklamy. Združenie podľa vlastného popisu zastupuje záujmy online podnikania zabezpečením štandardizácie a noriem pri výmene údajov súvisiacich s reklamou. Týmto spôsobom IAB slúži na optimalizáciu využívania online reklamných kanálov pre reklamný priemysel. V súčasnosti je v IAB organizovaných viac ako 40 medzinárodných suborganizácií. V Nemecku IAB zastupuje Online Marketers Circle (OVK).

Ako už bolo spomenuté na začiatku, organizácia IAB zverejnila Transparency and Consent Framework (IAB TCF) , ktorý je teraz ďalej vyvinutý vo verzii TCF 2.0 . IAB TCF 2.0 chápe pojem poskytovateľa správy súhlasov ako platformu, s podporou ktorej reklamné spoločnosti centralizujú a spravujú transparentnosť v súlade s ochranou údajov, ako aj námietky a súhlasy koncových používateľov.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Tri strany v IAB TCF/TCF 2.0

Pri používaní rámca transparentnosti a súhlasu združenia IAB spolu interagujú traja účastníci: vlastníci, poskytovatelia (dodávatelia) a poskytovateľ správy súhlasu (CMP) . Vydavateľ je skutočným poskytovateľom webu a teda prvým kontaktným miestom, s ktorým používateľ prichádza do kontaktu. Vydavatelia zverejňujú informácie (napr. mediálne domy, vydavatelia atď.) a financujú svoju prácu čiastočne alebo úplne z reklamy tretích strán. Toto sa zvyčajne realizuje pomocou reklamnej siete, ktorá návštevníkom webových stránok zobrazuje relevantné reklamy. V kontexte IAB-TCF alebo TCF 2.0 sú inzerenti a siete definované ako poskytovatelia.

Poskytovatelia alebo predajcovia sú uvedení inzerenti, s ktorými vydavateľ uzavrel spoluprácu. Poskytovatelia zobrazujú reklamný obsah na webových stránkach vydavateľa a nastavujú cookies v prehliadači návštevníka webu. Poskytovatelia tak môžu umiestňovať reklamy relevantné pre cieľovú skupinu vo forme personalizovanej reklamy.

Poskytovateľ správy súhlasu (CMP) poskytuje technológiu, ktorá zabezpečuje získanie súhlasu používateľa s ukladaním a ďalším spracovaním personalizovaných údajov. V rámci IAB-TCF sa individuálne nastavenia súhlasu príslušných koncových používateľov prenášajú poskytovateľom, ktorí sú aktívni na aktuálnej webovej stránke.

Ako funguje rámec IAB TCF

V praxi funguje rámec IAB TCF 2.0 ako komunikačný systém , ktorý sprostredkúva užívateľské vyhlásenia o súhlase medzi vydavateľom, poskytovateľmi tretích strán a CMP používanými na webovej stránke vydavateľa. V aplikácii postavenej nad rámcom IAB (napr. Consentmanager) si vydavateľ vyberie svojich preferovaných poskytovateľov, ktorí sa zaregistrovali v rámci. Tieto sa zobrazujú v takzvanom globálnom zozname dodávateľov (GVL) . Ak sa chce inzerent zapojiť do rámca transparentnosti a súhlasu združenia IAB, musí prijať niekoľko podmienok, ako je aktualizácia kódu. Týmto spôsobom poskytovateľ zaisťuje, že súbory cookie sú nastavené len vtedy, ak existuje signál súhlasu od poskytovateľa správy súhlasu (CMP) alebo iný právny základ povoľuje nastavenie súboru cookie. Okrem toho by sa nemali používať žiadne osobné údaje založené na súhlase, kým sa neprijme signál súhlasu od zúčastneného CMP. Tento postup zabezpečuje, že v globálnom zozname dodávateľov sa objavia iba poskytovatelia „bieleho zoznamu“, ktorí dodržiavajú pravidlá IAB TCF.

Hneď ako sa vydavateľ zaregistruje v TCF 2.0, vyberá si z GVL dôveryhodných poskytovateľov , s ktorými by chcel spolupracovať.

Stav súhlasu používateľa sa ukladá vo forme súboru cookie vlastníka (prvej strany) a potom sa zdieľa v informačnom reťazci inzerenta v rámci rámca transparentnosti a súhlasu združenia IAB. Potom, čo si návštevník webovej stránky vyberie súhlas, spolupracujúci poskytovatelia reklamy majú prístup k spracovaniu údajov používateľa na ich relevantné a užívateľom legitímne účely.

Ciele IAB TCF a inovácie v TCF 2.0

Aktualizácia TCF 2.0 vydaná v roku 2020 je revidovaná verzia s novými funkciami a množstvom úprav súčasného právneho rámca GDPR EÚ. Predtým bola verzia 1.1 „GDPR Transparency and Consent Framework“ zverejnená v marci 2018, približne v čase, keď nadobudlo účinnosť všeobecné nariadenie o ochrane údajov. TCF ponúka štandardizovanú softvérovú platformu na online dopytovanie a prenos súhlasu používateľa na zobrazovanie personalizovanej reklamy a s tým súvisiace nastavenie súborov cookie. Príslušné údaje sa vymieňajú medzi vydavateľmi, inzerentmi a ich technologickými partnermi.

Účelom rámca je vytvoriť štandardy, ktoré môžu agentúry, inzerenti a poskytovatelia AdTech použiť na distribúciu programovej online reklamy v rámci všeobecného nariadenia o ochrane údajov bez porušenia právneho rámca. Ak chcete zhromažďovať osobné údaje na webovej stránke a analyzovať ich na reklamné účely, musíte nielen informovať návštevníkov webovej stránky o použití zhromaždených údajov, ale tiež získať ich súhlas na použitie údajov.

S novým rámcom TCF 2.0 majú vydavatelia väčšiu flexibilitu a kontrolu pri integrácii a spolupráci s technologickými partnermi. Nová funkcionalita vydavateľa umožňuje obmedziť jednotlivé účely, na ktoré sa osobné údaje spracúvajú, na poskytovateľa. S TCF 2.0 majú návštevníci webových stránok možnosť podrobne udeliť alebo odmietnuť súhlas a uplatniť svoje právo namietať proti ďalšiemu spracovaniu ich osobných údajov. Používateľ môže udeliť podrobné súhlasy, pokiaľ ide o formu, v ktorej môže poskytovateľ využívať určité funkcie spracovania údajov, napríklad pri získavaní presných geolokačných údajov.

Nicht sicher ob Sie ein CMP brauchen?


Wenn Sie sich nicht sicher sind, ob Sie ein CMP brauchen oder nicht, treten Sie gern in Kontakt mit uns – wir werden Ihnen helfen die richtige Lösung für Ihr Unternehmen zu finden!


TCF 2.0 kladie zvýšený dôraz na legitímne záujmy . Týmto spôsobom sa predajcovia môžu odvolávať na svoj oprávnený záujem na jednotlivé účely, ale používateľ má stále možnosť namietať proti tomu. Okrem toho sa počet možných účelov použitia a analýzy údajov zo sledovania zvýšil z piatich na desať. Dva z nich sú takzvané špeciálne účely – ide o účely, ktoré slúžia na zabezpečenie webovej stránky a voči ktorým teda používateľ nemôže namietať. Od TCF 2.0 si jednotlivé špeciálne funkcie vyžadujú vlastné prihlásenie, napríklad pri určovaní a spracovaní geolokačných údajov. A obzvlášť dôležité v časoch „Mobile First“: TCF 2.0 obsahuje špecifické informácie o štandardizovanom ukladaní súborov cookie v aplikáciách pre smartfóny .

Pre koho má využitie poskytovateľa správy súhlasov zmysel?

Formy reklamy založené na súboroch cookie sú obzvlášť dôležité pre vydavateľstvá , ktoré napríklad musia financovať svoj novinársky obsah online reklamou. Odvetvové portály alebo webové stránky časopisov však môžu využívať aj TCF 2.0 a služby poskytovateľa správy súhlasu. Stručne povedané: všetci vydavatelia, ktorí sa živia akoukoľvek formou reklamy .

Používanie CMP je rovnako užitočné napríklad pre internetové obchody, súkromné webové stránky alebo poskytovateľov služieb, ako sú poskytovatelia platobných služieb. Pretože sa tam zvyčajne nastavujú aj súbory cookie, je možné vykonávať analýzy používateľov a získať právne účinný súhlas používateľa.

 

Zostaňte v obraze!

odoberať novinky

Takto Consentmanager implementuje TCF 2.0 v súlade s GDPR

Consent Manager je založený na IAB TCF 2.0. Tím správcu súhlasu je aktívne zapojený do skupiny vývojárov TCF 2.0 organizácie IAB Europe a významne prispel k špecifikáciám pre TCF 2.0. Pri každom ďalšom vývoji a úpravách technických údajov je teda manažér súhlasu na prvom mieste.

S bezplatným účtom si môžete manažéra súhlasu ihneď vyskúšať a integrovať do svojej webovej stránky . Systém podporuje všetky bežné CMS systémy. Systém je veľmi jednoduchý na používanie. Ihneď po registrácii už môžete zadať URL svojho webu a vybrať si z dôveryhodných poskytovateľov zo zoznamu GVL. Okrem toho môžete len niekoľkými kliknutiami myšou upraviť vizuálny dizajn vyhlásenia o súhlase pre súbory cookie a postupy sledovania.

Relevantné požiadavky GDPR pre rámec transparentnosti a súhlasu 2.0

Všeobecné nariadenie EÚ o ochrane údajov stanovuje prísne požiadavky na to, ako môžu byť osobné údaje uchovávané a spracovávané. Aby vaša správa súhlasu spĺňala zákonné požiadavky, musí informovať používateľa webu, aké údaje a na aký účel sa spracúvajú. Ďalej musí byť používateľovi poskytnutá možnosť výberu – nesmie byť nútený prijímať cookies na používanie webovej stránky. Súhlas so spracovaním údajov musí byť daný jednoznačným úkonom – ešte pred prvým spracovaním údajov alebo nastavením prvého súboru cookie. Okrem toho je nevyhnutné, aby používateľ dostal možnosť po udelení súhlasu odvolať.

Často kladené otázky (FAQ)

Pokiaľ ide o výšku trestu, všeobecné nariadenie o ochrane údajov stanovuje jasné usmernenia. V prípade nedodržania GDPR sú pokuty stanovené podľa týchto pravidiel: buď 4 percentá z celosvetového ročného obratu firmy alebo paušálne až do 20 miliónov eur – podľa toho, ktorá suma je vyššia. S Consentmanagerom ste vždy na bezpečnej strane.

č Zákonodarca rozlišuje medzi technicky nevyhnutnými súbormi cookie a súbormi cookie, ktoré sú nastavené z ekonomických dôvodov , napríklad na účely pridruženia, sledovacie súbory cookie alebo analytické nástroje. Iba tieto vyžadujú súhlas (alebo odmietnutie, ak je to relevantné) zo strany používateľa. Technicky nevyhnutné súbory cookie sa na druhej strane používajú na správne fungovanie webovej stránky, napr. B. nákupný košík internetového obchodu. Tieto nevyžadujú súhlas.

č Tlačidlá na prijatie, odmietnutie alebo odoslanie musia byť ponúkané, ale na prvý pohľad nesmie byť umožnený žiadny podrobný výber. V prvej vrstve sa musia zobraziť iba účely spracovania údajov poskytovateľov tretích strán (Účely). V súčasnosti už CMP nemajú povinnosť ponúkať podrobné možnosti. Vydavateľ to však môže stále ponúkať prostredníctvom CMP a v prípade potreby vykonať úpravy, ak si to vyžaduje zmena zákona.

TCF 2.0 môže využívať v podstate každý, kto prevádzkuje webovú stránku . TCF je však v prvom rade predmetom záujmu reklamného priemyslu a vydavateľov , ktorí majú priame prepojenie na koncových zákazníkov a ktorých hlavná činnosť spočíva vo financovaní vlastného obsahu prostredníctvom reklamy. Môžu to byť viditeľné reklamy na webovej stránke, ale získané informácie o používateľoch a analýzy správania pri surfovaní môžu byť tiež speňažené. Kontakty na poskytovateľov tretích strán sa na tento účel vytvárajú prostredníctvom CMP, ako je napríklad Consentmanager.


viac komentárov

videá

Webinár: Žiadne súbory cookie = straty príjmov?

Online svet čaká veľké zmeny, najmä pre vydavateľov a inzerentov. 11. marca sme spolu s Refinery89.com usporiadali webinár „Žiadne súbory cookie = straty na príjmoch“, aby sme sa pozreli do budúcnosti. Webinár prebiehal v angličtine. Diskutovalo sa o nasledujúcich témach: prehľad Webinár poskytol cenné informácie o tom, ako sa vydavatelia a inzerenti môžu pripraviť na […]
Webinar Google Consent Mode v2
Nový, videá

Webinár: Režim súhlasu Google v2

Webinár o režime „Google Consent Mode v2“ sa konal 27. februára 2024. PDF pre webinár nájdete tu na stiahnutie . Diskutovalo sa o nasledujúcich témach: prehľad Všetci hovoria o režime súhlasu Google v2. Od marca 2024 bude Google vyžadovať, aby všetky webové stránky a aplikácie používali režim súhlasu Google v2. Na tento účel je dôležité […]