Google Consent Mode v2

Povinné pre webové stránky a aplikácie od marca 2024

Spoločnosť Google bude od marca 2024 vyžadovať, aby všetky webové stránky a aplikácie používali Google Consent Mode v2. Dôležitá je potom CMP certifikovaná spoločnosťou Google. consentmanager pomáha inzerentom s integrovaným Google Consent Mode v2 zaznamenávať údaje o konverziách svojich zákazníkov a zároveň chrániť súkromie. consentmanager vám okrem iného ponúka:

  • CMP certifikovaný spoločnosťou Google
  • Plná podpora pre Google Consent Mode v2
  • Plná podpora pre IAB TCF 2.2
  • Pre webové stránky, aplikácie a CTV
  • +30 jazykov a prispôsobiteľný dizajn
  • Integrovaný prehľadávač a ďalšie
Google Consent Mode und consentmanager ein zertifizierter Partner

Odporúčané mnohými webovými stránkami elektronického obchodu

Často kladené otázky o Google Consent Mode v2

Aby sme vám pomohli lepšie porozumieť Google Consent Mode , súborom cookie, GDPR a zákonnému používaniu služieb Google, zhrnuli sme tu pre vás najčastejšie otázky.

  • Čo je Google Consent Mode?

    Google Consent Mode je funkcia od spoločnosti Google, ktorá funguje s bannerom súborov cookie alebo miniaplikáciou ochrany osobných údajov na vašej webovej lokalite. Táto technológia automaticky odosiela signály z vášho bannera cookie do nástrojov Google integrovaných na vašej webovej lokalite. Môže teda poskytnúť údaje, ktoré pomôžu Googlu porozumieť konverziám na vašom webe, a to aj za obmedzených podmienok ochrany údajov. Signály, ktoré banner súboru cookie odosiela spoločnosti Google, obsahujú informácie o analytike, reklamách, personalizácii a zdieľaní údajov. Bez týchto signálov nemôže Google sledovať údaje o používateľoch alebo elektronickom obchode ani vykonávať personalizáciu. A aby ste mohli odosielať tieto signály, je dôležité používať CMP certifikovanú spoločnosťou Google.

  • Ako presne funguje Consent Mode?

    Keď používateľ udelí súhlas, banner cookie consentmanager odošle signál Google Consent Mode do značiek Google na vašom webe a všetko funguje ako zvyčajne. Ak používateľ neposkytne svoj súhlas, spoločnosť Google obmedzí zhromažďovanie údajov pre túto kategóriu používateľov a už sa nezapočítava. Pomocou Consent Mode od spoločnosti Google posiela banner súboru cookie spoločnosti Google signál, aby spoločnosť Google pochopila rozhodnutie používateľa. Google potom okrem iného používa modelovanie konverzií so strojovým učením na vytváranie spojení medzi konkrétnymi interakciami a konverznými udalosťami. Pre inzerentov to znamená, že budú môcť lepšie pochopiť, ako sa sledujú ich konverzné ciele – vďaka modelovaniu to tak bude aj v prípade, že návštevník nesúhlasí.

  • Čo je aktualizácia Google Consent Mode v2? A čo je EUUCP?

    Všetci vydavatelia a inzerenti, ktorí umiestňujú reklamy v Európskom hospodárskom priestore a používajú služby spoločnosti Google, budú v budúcnosti podliehať „Pravidlám pre získanie súhlasu od používateľov v Európskej únii“ alebo EUUCP. Google tak prevádzkovateľom webových stránok diktuje, ako môžu byť služby Google používané z hľadiska ochrany údajov. Najdôležitejšie nariadenie: Od marca 2024 budú webové stránky povinné banner so súhlasom napr platformu na správu súhlasu (CMP) certifikovanú spoločnosťou Google a na používanie Google Consent Mode v2. Okrem toho sa mení správanie spoločnosti Google pri počítaní reklamných kampaní (napr. sledovanie objednávok): započítavanie prebieha iba vtedy, ak používateľ dal súhlas a Zodpovedajúci signál bol vrátený Googlu prostredníctvom Google Consent Mode v2. Ak chcete v budúcnosti merať konverzie, dôležitý je certifikovaný CMP s Google Consent Mode v2.

  • Aby vám neunikli žiadne dôležité novinky, prihláste sa na odber nášho newslettera .

Porovnanie Google Consent Mode

Stručný prehľad najdôležitejších rozdielov medzi starým a novým Google Consent Mode v2:

Starý Google Consent Mode

🔴 Google Consent Mode je voliteľný a používa sa na umožnenie modelovania

🔴 Používanie platformy na správu súhlasu certifikovanej spoločnosťou Google je voliteľné

🔴 Započítavanie nastane, keď používateľ dá svoj súhlas, buď prostredníctvom služieb Google alebo iných služieb tretích strán

Google Consent Mode v2

✅ Na sledovanie je potrebný Google Consent Mode

✅ Používanie platformy na správu súhlasu certifikovanej spoločnosťou Google je teraz povinné . Implementačné obdobie trvá do marca 2024 .

✅ Započítanie sa uskutoční iba v prípade, že používateľ dal svoj súhlas a príslušný signál bol odoslaný späť spoločnosti Google prostredníctvom Google Consent Mode

Odporúčané právnikmi a úradníkmi pre ochranu údajov

Pre koho je Google Consent Mode (GCM) relevantný?

Google Consent Mode je relevantný pre vlastníkov, inzerentov, marketingové agentúry, webové agentúry a spoločnosti, ktoré implementujú bannery súhlasu a používajú Google Analytics alebo Google Ads.

  • inzerentov

    Inzerenti môžu efektívne sledovať výkonnosť svojich reklám. Získajte viac informácií o výdavkoch na reklamné kampane a optimalizujte svoje stratégie ponúkania cien pre reklamy.

  • Digitálni marketéri, agentúry

    Online marketéri, ktorí potrebujú získať súhlas používateľa na inzerciu a analýzu, môžu použiť Google Consent Mode a pokračovať v zhromažďovaní dôležitých údajov. To vedie k lepším marketingovým výsledkom.

  • Prevádzkovatelia webových stránok, ktorí na svojich webových stránkach nastavujú Google Ads alebo Analytics

    Pre vlastníkov webových stránok to znamená lepšie pochopenie cesty používateľa prostredníctvom súhrnnejších údajov o konverziách na ich webových stránkach.

Ako toto modelovanie konverzie funguje?

Google Consent Mode v2 ponúka množstvo nových optimalizácií, aby ste zo svojich reklamných kampaní vyťažili maximum. Patria sem najmä:

  • Modelovanie správania v službe Google Analytics 4
    Google používa AI na opätovné vytvorenie správania používateľov, ktorí nesúhlasili so súbormi cookie služby Analytics, a porovnáva ho s používateľmi, ktorí súhlasili so súbormi cookie služby Analytics. Vďaka tomu je v GA4 k dispozícii viac údajov.
  • Modelovanie konverzií v službách Google Analytics 4 a Google Ads
    Konverzie (napr. objednávky alebo registrácie na odber noviniek) od používateľov, ktorí nesúhlasili, sú modelované na základe skúseností s inými používateľmi. Znamená to, že v GA4 a Google Ads bude viditeľných viac konverzií.
Diagram of Conversion Modeling Google Consent Mode

V priemere sa pomocou Consent Mode obnoví približne 65 % konverzií , ktoré by bez režimu súhlasu boli stratené, ak by používateľ nesúhlasil. Tento údajový bod zdôrazňuje efektívnosť prístupu modelovania konverzií pri obnove stratených konverzií bez výslovného súhlasu. Inzerenti si však musia uvedomiť, že na používanie modelovania je potrebný minimálny počet 100 kliknutí na reklamu za deň. Inzerenti by preto mali zabezpečiť, aby ich reklamné kampane spĺňali túto hranicu.

Používatelia Google Consent Mode v2 majú tiež možnosť vybrať si medzi možnosťami „Rozšírené“ (bez blokovania) a „ Basic “ (s „tvrdým“ blokovaním) v rámci Google Consent Mode. Výberom z týchto možností môžu inzerenti prispôsobiť svoj súhlas používateľa a nastavenia sledovania svojim špecifickým potrebám ochrany osobných údajov.

Stiahnutie PDF: Google Consent Mode v2

Získajte svoj bezplatný súhrn teraz – kliknite sem!

Výhody pre inzerentov

  • Vyššia kvalita dát

    Všetky svoje údaje môžete sledovať a merať iba v Google Consent Mode. Vstavané modelovanie konverzií vám umožňuje dodatočne sledovať stratené údaje v dôsledku výberu súhlasu používateľa. Na odstránenie týchto medzier v údajoch sa používa modelovanie konverzií.

  • Lepší súlad

    Google Consent Mode v2 môže pomôcť webovým stránkam lepšie dodržiavať GDPR a ePrivacy . Keďže spoločnosť Google bola vybraná ako jeden zo „strážcov brány“ pre nový zákon o digitálnych trhoch presadzovaný Európskou komisiou, musia sa tu implementovať vyššie požiadavky na ochranu údajov. Google preto vyžaduje Google Consent Mode v2 pre všetkých návštevníkov/používateľov aplikácie z EHP + Spojeného kráľovstva (bez ohľadu na krajinu vlastníka webovej stránky alebo aplikácie).

  • Jednoduchá integrácia

    Google Consent Mode je možné použiť s nasledujúcimi službami Google.

    • Google Ads (vrátane sledovania konverzií Google Ads a remarketingu)
    • Google Analytics
    • Google Floodlight
    • Google Conversion Linker
  • Použite CMP certifikovanú spoločnosťou Google
    Upozorňujeme, že podľa požiadaviek spoločnosti Google je dôležité používať CMP certifikovanú spoločnosťou Google, ktorá podporuje Google Consent Mode v2.

Ako povoliť Google Consent Mode v2

So consentmanager je to veľmi jednoduché. Jednoducho postupujte podľa tohto videa krok za krokom prostredníctvom hlavného panela consentmanager . Pomocou niekoľkých nastavení ste už aktivovali Google Consent Mode a zabezpečili, že vaše webové stránky alebo aplikácia sú úplne v súlade so zákonom. Kliknutím sem zobrazíte podrobný popis každého kroku.

PRÁVNY RÁMEC

Aký právny rámec je relevantný pre Google Consent Mode?

Nie všetky zákony na ochranu údajov na celom svete sú relevantné pre používanie Google Consent Mode, ale vo všeobecnosti sú pre Google Consent Mode relevantné zákony na ochranu údajov, ktoré ukladajú webové stránky a spoločnosti významné požiadavky na to, ako zhromažďujú, spracúvajú a spracúvajú údaje používateľov. Spoločnosti, ktoré dodržiavajú tieto nariadenia, by preto mali urýchlene prehodnotiť svoje používanie Google Consent Mode:

  • Všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) a nariadenie ePrivacy

    Tento zákon o ochrane údajov platí v celej Európskej únii, aj keď spoločnosti nemusia nevyhnutne sídliť v EÚ, ale majú zákazníkov alebo návštevníkov v EÚ. GDPR alebo jeho „sestra“, nariadenie o súkromí a elektronických komunikáciách vyžaduje od používateľov webových stránok v určitých prípadoch výslovný informovaný súhlas so spracovaním údajov.

  • Smernica EÚ o súhlase používateľov (EUUCP)

    Pravidlá EÚ pre získanie súhlasu od používateľov (EUUCP) sú pravidlá spoločnosti Google, ktoré od používateľov služieb Google vyžadujú, aby zverejnili používanie súborov cookie na svojich webových stránkach alebo v aplikácii a získali súhlas od koncových používateľov v Európskom hospodárskom priestore a Spojenom kráľovstve. Tieto zásady odrážajú požiadavky dvoch hlavných európskych zákonov o ochrane údajov, všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) a smernice ePrivacy , ako aj príslušných zákonov Spojeného kráľovstva o ochrane údajov.

  • Google Consent Mode pomáha dodržiavať tieto pravidlá tým, že umožňuje vlastníkom a inzerentom dynamicky upravovať správanie značiek Google na základe preferencií súhlasu používateľov a zároveň zaisťuje, že v prípade neposkytnutia súhlasu sa spoločnosti Google neodošlú žiadne informácie umožňujúce identifikáciu .

 

Upozorňujeme, že používanie Google Consent Mode neznamená, že váš web/aplikácia je v súlade s GDPR. Ak chcete zistiť, či ste v súlade s GDPR, môžete spustiť rýchlu kontrolu pomocou nášho skenera súladu s GDPR tu.

.

  • Čo je to consentmanager consentmanager a ako môže pomôcť vašej spoločnosti?

    consentmanager je nástroj CMP certifikovaný spoločnosťou Google – jednoducho povedané „banner súborov cookie“. Pomáha vám dodržiavať všetky dôležité nariadenia o ochrane údajov na celom svete. consentmanager úzko spolupracoval so spoločnosťou Google najmä na zaistení súladu s novými požiadavkami Google Consent Mode v2 a na zabezpečení podpory režimu súhlasu pre svojich zákazníkov. So servermi umiestnenými výhradne v EÚ je consentmanager pripravený podporiť vás ako inzerenta vo vašich reklamných aktivitách. Pomocou nástroja Cookie Website Scanner bude vaša webová lokalita informovaná o akýchkoľvek zmenách zásad ochrany osobných údajov.

    consentmanager CMP je dostupný vo viac ako 30 jazykoch a je vhodný pre spoločnosti všetkých typov a veľkostí, od vydavateľov a inzerentov až po marketingové agentúry, obchodníkov a prevádzkovateľov elektronického obchodu. Rozsiahle funkcie našej CMP siahajú od vysoko prispôsobiteľných bannerov, živých správ alebo integrovaného prehľadávača až po funkcie, ktoré vám pomôžu zvýšiť mieru prijatia súborov cookie. Vďaka integrovanému testovaniu A/B a optimalizácii so strojovým učením naši zákazníci zvyčajne dosahujú až o 15 % vyššiu mieru akceptácie.

  • consentmanager , partnera Google a CMP certifikovaného spoločnosťou Google

    Ako platforma na správu súhlasu (CMP) certifikovaná spoločnosťou Google vám ako prevádzkovateľovi webových stránok alebo vývojárovi aplikácií môže consentmanager veľa ponúknuť. Náš nástroj sa bezproblémovo integruje do služieb Google. Poskytujeme vám užívateľsky prívetivé rozhranie, ktoré vám poskytuje podrobnú kontrolu nad súhlasom používateľa a umožňuje súlad s globálnymi nariadeniami o ochrane údajov. Vďaka dlhoročným skúsenostiam v odvetví reklamnej techniky, s regulačnými orgánmi alebo normalizačnými orgánmi, ako je IAB, ponúkame prispôsobenie, zaznamenávanie údajov v súlade s predpismi a držíme krok s meniacimi sa právnymi požiadavkami. Našim zákazníkom ponúkame rôzne možnosti integrácie vrátane doplnkov pre WordPress, Magento a Shopify, ako aj komplexné nástroje na monitorovanie a vytváranie prehľadov s viac ako 12 dimenziami a viac ako 30 metrikami v našom nástroji na vytváranie prehľadov.

    Nechajte consentmanager , aby bol vaším dôveryhodným CMP Google, ktorý vám pomôže dosiahnuť vaše reklamné ciele a maximalizovať mieru akceptácie súborov cookie.

Už sme pomohli viac ako 25 000 webovým stránkam dosiahnuť súlad s GDPR, TTDSG a ePrivacy

Medzi našich klientov patria niektoré z najväčších webových stránok a najznámejších značiek na svete.

… a mnoho ďalších.

Video z webinára: Google Consent Mode

Naučte sa podrobne a pomocou „živých“ vysvetlení od nášho odborníka na danú tému, ako funguje Google Consent Mode v2 a ako ho môžete použiť na zabezpečenie príjmov z reklamy. Spoločne si prejdete právne základy a zistíte, ako ich viete prispôsobiť procesom a veľkosti vašej firmy.

často kladené otázky

Nie ste si istí, či potrebujete CMP?

Aby sme vám pomohli s vecami, ako sú GDPR, CMP a súhlas, zhrnuli sme tu najčastejšie otázky.

Nový režim súhlasu Google v2 je technológia, ktorá odosiela rozhodnutie návštevníka do kódov Google zabudovaných do vašich webových stránok. Umožňuje lepší zber dát, ako je takzvané modelovanie konverzií.

Ďalšie informácie o consentmanager ako oficiálnom partnerovi CMP spoločnosti Google nájdete na tomto odkaze. S nami ste na bezpečnej strane!

Implementáciu režimu súhlasu spoločnosti Google je možné vykonať pomocou niekoľkých riadkov kódu nad globálnou značkou webu alebo kontajnerom Správcu značiek. Ak hľadáte spôsoby, ako dodržiavať predpisy o ochrane osobných údajov a merať konverzie, ste na správnom mieste. Získajte presnejšie prehľady a zaistite, aby ste maximalizovali svoje investície do reklamy. Navštívte našu stránku implementácie, kde nájdete podrobné pokyny.

Áno, ak zhromažďujete a spracúvate údaje používateľov a zobrazujete reklamy Google používateľom v Európskom hospodárskom priestore, musíte povoliť režim súhlasu, aby ste mohli pokračovať v zhromažďovaní údajov o publiku.

Ak chcete skontrolovať, či je aktivovaný režim súhlasu Google, môžete použiť náš bezplatný prehľadávač webových stránok. Jednoducho sem zadajte adresu URL svojich webových stránok a prejdite na koniec výsledkov prehľadávača, kde môžete vidieť, či je povolený režim súhlasu Google.

Režim súhlasu Google je v súlade s GDPR, ale mali by ste vedieť, že toto nie je jediné opatrenie, ktoré musíte vykonať, aby ste boli plne v súlade s GDPR. Ak chcete zistiť, aké požiadavky musíte splniť a či váš web prejde testom zhody, vyskúšajte náš bezplatný skener.

Podľa všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) nie je na určité spracovanie údajov potrebný výslovný súhlas užívateľa. To zahŕňa spracovanie údajov na účely oprávnených záujmov, zmluvných potrieb, právnych záväzkov, životne dôležitých záujmov, verejných úloh a historického, štatistického alebo vedeckého výskumu. Hoci tieto právne základy nevyžadujú súhlas, musia sa dodržiavať zásady GDPR, ako je minimalizácia údajov a transparentnosť, a spoločnosti musia viesť záznamy, aby preukázali súlad.

Upozorňujeme, že nemôžeme poskytnúť právne poradenstvo. Niektoré body týchto často kladených otázok sa môžu časom meniť alebo ich môžu súdy interpretovať odlišne. Preto by ste sa mali vždy poradiť so svojím právnikom!