Newsletter 02/2022

S potešením oznamujeme najnovšiu aktualizáciu, ktorá bola zverejnená! Medzi mnohými novými vecami sú toto hlavné funkcie dostupné s novou aktualizáciou:

Illegal #1: Google Fonts nelegálne?

Krajinský súd v Mníchove sa mal koncom januára zaoberať témou Google Fonts (integrácia fontov do webovej stránky). Súd rozhodol, že vkladanie Google Fonts cez server Google bez súhlasu bolo nezákonné a priznal žalobcovi náhradu škody. Ako ste už zvyknutí zo manažéra súhlasu, zareagovali sme priamo a v tohtoročnej aktualizácii sme vytvorili možnosť blokovať Google Fonts a ďalšie externé prvky písma a štýlu (automatické blokovanie: menu> CMP> Editovať> Ďalšie možnosti> Blokujte šablóny so štýlmi alebo ich zablokujte manuálne pomocou prispôsobenia kódu, pozrite si pomocníka).
Naše odporúčanie: Aktivujte si blokovanie alebo najlepšie jednoducho stiahnite fonty a umiestnite ich na svoj vlastný server.

Nelegálne č. 2: Google Analytics je nelegálny?

Okrem Google Fonts sa nedávno „chytil“ aj Google Analytics: V Rakúsku tamojší úrad na ochranu osobných údajov v jednom prípade rozhodol, že Google Analytics nie je kompatibilný s princípmi GDPR, keďže údaje sa odosielajú do USA a existuje neexistuje primeraná úroveň ochrany. Prevádzkovateľ webovej stránky mal preto zakázané používať Google Analytics (najmä preto, že v tomto prípade bol použitý nedostatočný banner súhlasu). O niečo neskôr holandské a francúzske orgány na ochranu údajov nasledovali príklad a tiež rozhodli, že (nechránená) integrácia služby Google Analytics nie je v súlade s GDPR. Dá sa predpokladať, že ho budú nasledovať aj ďalšie štátne orgány.
Naše odporúčanie: Používajte Google Analytics iba s vaším súhlasom alebo hľadajte alternatívy, ktoré sú šetrné k ochrane údajov (napr. etracker alebo Matomo).

Nezákonné č. 3: IAB TCF je nezákonné?

Rozruch vyvolal aj belgický úrad na ochranu údajov. To muselo rozhodnúť o štandarde IAB TCF. Úrad zistil, že za súčasných okolností IAB Transparency and Consent Framework, ako aj IAB Europe ako správny orgán za štandardom, nespĺňajú rôzne podmienky GDPR. IAB má teraz dvojmesačnú lehotu na vypracovanie „akčného plánu“ s navrhovanými zmenami. Účelom navrhovaných zmien je ukázať, ako je možné prepracovať rámec rámca pre kontrolu rybolovu, aby bol v súlade s GDPR. IAB Europe sa odvtedy proti rozhodnutiu odvolala. Viac podrobností sme zhrnuli v našich FAQ .
Naše odporúčanie: Ak nemáte nič spoločné s online reklamou (napr. elektronický obchod alebo webové stránky spoločností), nemali by ste používať štandard IAB TCF. Ak sa bez nej nezaobídete, nemali by ste teraz panikáriť, ale počkajte, ako sa situácia vyvinie.

Účely a posúvače

Novinkou tohto mesiaca je aj možnosť preusporiadania a triedenia: Jednoducho „klepnite“ na záznam a presuňte ho tam, kde by sa mal objaviť.

Nová je aj naša funkcia posúvača: Namiesto zobrazovania účelov pomocou niekoľkých začiarkavacích políčok na prvej stránke vrstvy súhlasu môžete teraz použiť posúvač. Návštevník si potom môže vybrať medzi niekoľkými polohami a zapínať a vypínať tak viacero účelov súčasne. Nastavenia posúvača nájdete v časti Ponuka > Účely pod zoznamom účelov.

Viac nových funkcií a zmien

Ako vždy, aj tento mesiac sme urobili veľa malých úprav funkcií. Pribudli úpravy pri kopírovaní CMP a návrhov, nové možnosti ukladania právnych základov a viac možností textu pre náhľady obrázkov.