Nový

Newsletter 02/2022


S potešením oznamujeme najnovšiu aktualizáciu, ktorá bola zverejnená! Medzi mnohými novými vecami sú toto hlavné funkcie dostupné s novou aktualizáciou:

Illegal #1: Google Fonts nelegálne?

Krajinský súd v Mníchove sa mal koncom januára zaoberať témou Google Fonts (integrácia fontov do webovej stránky). Súd rozhodol, že vkladanie Google Fonts cez server Google bez súhlasu bolo nezákonné a priznal žalobcovi náhradu škody. Ako ste už zvyknutí zo consentmanager , zareagovali sme okamžite a v tohtoročnej aktualizácii sme vytvorili možnosť blokovať Google Fonts a ďalšie externé prvky písma a štýlu (automatické blokovanie: menu> CMP> Upraviť> Ďalšie možnosti> Zablokujte predlohy štýlov alebo zablokujte manuálne pomocou úpravy kódu, pozri pomoc).
Naše odporúčanie: Aktivujte si blokovanie alebo najlepšie jednoducho stiahnite fonty a umiestnite ich na svoj vlastný server.

Nelegálne č. 2: Google Analytics je nelegálny?

Okrem Google Fonts bol nedávno „prichytený“ aj Google Analytics: V Rakúsku tamojší úrad na ochranu osobných údajov rozhodol v prípade, že Google Analytics nie je kompatibilný s princípmi GDPR, pretože údaje sa odosielajú do USA a neexistuje primeranú úroveň ochrany. Prevádzkovateľ webovej stránky mal preto zakázané používať Google Analytics (najmä preto, že v tomto prípade bol použitý nedostatočný banner súhlasu). O niečo neskôr holandské a francúzske orgány na ochranu údajov súhlasili a tiež rozhodli, že (nechránená) integrácia služby Google Analytics nie je v súlade s GDPR. Dá sa predpokladať, že ho budú nasledovať aj ďalšie štátne orgány.
Naše odporúčanie: Používajte Google Analytics iba s vaším súhlasom alebo hľadajte alternatívy, ktoré sú šetrné k ochrane údajov (napr. etracker alebo Matomo).

Ilegálne č. 3: IAB TCF nelegálne?

Rozruch vyvolal aj belgický úrad na ochranu údajov. To muselo rozhodnúť o Standard IAB TCF . Úrad zistil, že za súčasných okolností Rámec transparentnosti a súhlasu IAB, ako aj IAB Europe ako správny orgán za Standard , nespĺňajú rôzne podmienky GDPR. IAB má teraz dvojmesačnú lehotu na vypracovanie „akčného plánu“ s navrhovanými zmenami. Navrhované zmeny majú ukázať, ako možno prepracovať rámec rámca transparentnosti a súhlasu tak, aby bol v súlade s GDPR. IAB Europe sa odvtedy proti rozhodnutiu odvolala. Viac podrobností sme zhrnuli v našich FAQ .
Naše odporúčanie: Ak nemáte nič spoločné s online reklamou (napr. elektronický obchod alebo webové stránky spoločností), nemali by ste používať Standard IAB TCF . Ak sa bez nej nezaobídete, nemali by ste teraz panikáriť, ale počkajte, ako sa situácia vyvinie.

Účely a posúvače

Novinkou tohto mesiaca je aj možnosť preusporiadania a triedenia: Jednoducho „klepnite“ na záznam a presuňte ho tam, kde by sa mal objaviť.

Nová je aj naša funkcia posúvača: Namiesto zobrazovania účelov pomocou niekoľkých začiarkavacích políčok na prvej stránke vrstvy súhlasu môžete teraz použiť posúvač. Návštevník si potom môže vybrať medzi niekoľkými polohami a zapínať a vypínať tak viacero účelov súčasne. Nastavenia posúvača nájdete v časti Ponuka > Účely pod zoznamom účelov.

Viac nových funkcií a zmien

Ako vždy, aj tento mesiac sme urobili veľa malých úprav funkcií. Pribudli úpravy pri kopírovaní CMP a návrhov, nové možnosti ukladania právnych základov a viac možností textu pre náhľady obrázkov.


viac komentárov

Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Nový

Dutch DSB: Sprievodca po banneroch cookie a zvýšených kontrolách

Holandský úrad na ochranu údajov (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) zverejnil novú príručku , ktorá popisuje najlepšie postupy pri navrhovaní bannerov na súbory cookie a čomu sa vyhnúť, aby ste sa vyhli možným pokutám. Ako bolo oznámené vo februári 2024 , Úrad na ochranu údajov zavedie viac kontrol , aby zabezpečil, že webové stránky zákonne získajú súhlas […]
American Privacy Rights Act 2024 Newsletter Header
Správny

Nový míľnik v ochrane údajov: Americký zákon o ochrane osobných údajov z roku 2024

V Spojených štátoch sú zákony na ochranu súkromia v súčasnosti implementované na federálnej úrovni, pričom takéto zákony má v platnosti 19 štátov. Navrhovaný americký zákon o ochrane osobných údajov (APRA) , ktorý predstavil Výbor Snemovne reprezentantov pre energetiku a obchod 7. apríla 2024, by však mohol čoskoro zaviesť celoštátne normy ochrany súkromia a bezpečnosti. APRA, […]