Nový

Newsletter 02/2022


S potešením oznamujeme najnovšiu aktualizáciu, ktorá bola zverejnená! Medzi mnohými novými vecami sú toto hlavné funkcie dostupné s novou aktualizáciou:

Illegal #1: Google Fonts nelegálne?

Krajinský súd v Mníchove sa mal koncom januára zaoberať témou Google Fonts (integrácia fontov do webovej stránky). Súd rozhodol, že vkladanie Google Fonts cez server Google bez súhlasu bolo nezákonné a priznal žalobcovi náhradu škody. Ako ste už zvyknutí zo consentmanager , zareagovali sme okamžite a v tohtoročnej aktualizácii sme vytvorili možnosť blokovať Google Fonts a ďalšie externé prvky písma a štýlu (automatické blokovanie: menu> CMP> Upraviť> Ďalšie možnosti> Zablokujte predlohy štýlov alebo zablokujte manuálne pomocou úpravy kódu, pozri pomoc).
Naše odporúčanie: Aktivujte si blokovanie alebo najlepšie jednoducho stiahnite fonty a umiestnite ich na svoj vlastný server.

Nelegálne č. 2: Google Analytics je nelegálny?

Okrem Google Fonts bol nedávno „prichytený“ aj Google Analytics: V Rakúsku tamojší úrad na ochranu osobných údajov rozhodol v prípade, že Google Analytics nie je kompatibilný s princípmi GDPR, pretože údaje sa odosielajú do USA a neexistuje primeranú úroveň ochrany. Prevádzkovateľ webovej stránky mal preto zakázané používať Google Analytics (najmä preto, že v tomto prípade bol použitý nedostatočný banner súhlasu). O niečo neskôr holandské a francúzske orgány na ochranu údajov súhlasili a tiež rozhodli, že (nechránená) integrácia služby Google Analytics nie je v súlade s GDPR. Dá sa predpokladať, že ho budú nasledovať aj ďalšie štátne orgány.
Naše odporúčanie: Používajte Google Analytics iba s vaším súhlasom alebo hľadajte alternatívy, ktoré sú šetrné k ochrane údajov (napr. etracker alebo Matomo).

Ilegálne č. 3: IAB TCF nelegálne?

Rozruch vyvolal aj belgický úrad na ochranu údajov. To muselo rozhodnúť o Standard IAB TCF . Úrad zistil, že za súčasných okolností Rámec transparentnosti a súhlasu IAB, ako aj IAB Europe ako správny orgán za Standard , nespĺňajú rôzne podmienky GDPR. IAB má teraz dvojmesačnú lehotu na vypracovanie „akčného plánu“ s navrhovanými zmenami. Navrhované zmeny majú ukázať, ako možno prepracovať rámec rámca transparentnosti a súhlasu tak, aby bol v súlade s GDPR. IAB Europe sa odvtedy proti rozhodnutiu odvolala. Viac podrobností sme zhrnuli v našich FAQ .
Naše odporúčanie: Ak nemáte nič spoločné s online reklamou (napr. elektronický obchod alebo webové stránky spoločností), nemali by ste používať Standard IAB TCF . Ak sa bez nej nezaobídete, nemali by ste teraz panikáriť, ale počkajte, ako sa situácia vyvinie.

Účely a posúvače

Novinkou tohto mesiaca je aj možnosť preusporiadania a triedenia: Jednoducho „klepnite“ na záznam a presuňte ho tam, kde by sa mal objaviť.

Nová je aj naša funkcia posúvača: Namiesto zobrazovania účelov pomocou niekoľkých začiarkavacích políčok na prvej stránke vrstvy súhlasu môžete teraz použiť posúvač. Návštevník si potom môže vybrať medzi niekoľkými polohami a zapínať a vypínať tak viacero účelov súčasne. Nastavenia posúvača nájdete v časti Ponuka > Účely pod zoznamom účelov.

Viac nových funkcií a zmien

Ako vždy, aj tento mesiac sme urobili veľa malých úprav funkcií. Pribudli úpravy pri kopírovaní CMP a návrhov, nové možnosti ukladania právnych základov a viac možností textu pre náhľady obrázkov.


viac komentárov

generál

Newsletter 09/2024

Nové funkcie: Nástroj Data Subject Rights (DSR). GDPR stanovuje, že dotknuté osoby (napríklad návštevníci webových stránok, zákazníci alebo iné osoby, ktorých údaje sa spracúvajú) majú určité práva. To zahŕňa najmä to, že sa môžu pýtať na svoje práva a dostávať informácie o spracúvaných údajoch. Medzi práva patrí okrem iného: Náš nový nástroj DSR vám teraz […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nový

consentmanager dosiahol zlatý status ako partner Google CMP

consentmanager bol certifikovaný ako Gold Tier CMP Partner v partnerskom programe Google Consent Management Platform (CMP). Tento štatút nám bol udelený na základe nasledujúcich kritérií: Najnovší vývoj v partnerskom programe Google CMP prináša našim zákazníkom významné výhody. Teraz môžete svoj banner súhlasu integrovať so službami Google Ads, Google Analytics a Správca značiek Google priamo z […]